Is wifi altijd een verbinding naar internet?

Er zijn camera's die WIFI hebben die verbonden kunnen worden met bijvoorbeeld een smartfone. Kunnen deze ook rechtstreeks verbinding met internet maken en opnames in de cloud zettenMooi?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je vraag komt niet overeen met wat je wil weten: Kunnen de beelden die een IPcamera (met WifI) maakt opgeslagen worden in de cloud? Ja.
TurfGraver
7 jaar geleden
WIFI is een draadloos netwerk.
Of deze netwerk vervolgens met de netwerk 'internet' in verbinding staat kan, maar hoeft niet.

Antwoorden (1)

Nee, met WiFi maak je verbinding van een apparaat (laptop/tablet/telefoon/camera) naar de router, en die maakt verbinding met internet via jouw provider. Je kunt ook tussen 2 apparaten onderling een WiFi verbinding hebben, en dan heb je geen toegang tot internet. Je kunt WiFi zien als een virtuele kabel tussen de apparaten.

Toegevoegd na 12 minuten:
Dus als je wil dat je camera iets upload naar de cloud dan moet je de camera laten verbinden met je router, de camera kan niet direct een verbinding maken met internet. (en er zijn vast ook nog manieren om te verbinden met een telefoon met een databundel, maar met een camera ga je daar snel doorheen)
gvrox