Waarom moeten andere 'gamers' in online games cheaten ?

Waarom bestaan die cheats ? Zulke mensen die kunnen toch niet tegen hun verlies ? Of, wat willen ze ermee bereiken ?

Is getekend; een gefrustreerde eerlijke speler

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Moderne spellen zijn enorme complexe stukken programmeer werk. Dan valt eigenlijk niet te voorkomen dat er foutjes in de code sluipen die uitgebuit kunnen worden door mensen die alleen maar kunnen winnen als ze vals spelen. Soms zitten zulke zwakken plekken er ook met opzet in.
Een voorbeeld:
In World of Warcraft wordt de positie van je karakter bepaald door de client software (het deel op je eigen PC). Sommige spelers (en heel veel goldfarmers) maken daar gebruik van door met hun eigen geschreven client software of aangepaste versies van de originele software en speciale externe programma's (vanwege die laatste installeert Blizzard software bv altijd de 'Warder' software met hun spellen mee die je computer geheugen controleert op dergelijke software) hun karakters op plekken te laten komen waar je normaal niet bij kan of razend snel te laten lopen of zelfs vliegen ed.
Nu kan Blizzard dit probleem oplossen door die positionering vanuit de server zijde te regelen maar dan loop je wel tegen het probleem dat de meeste internet verbindingen een te hoge ping hebben om soepel te kunnen spelen. (Je karakter kan dan bijzonder moeilijk te besturen worden en over je beeld gaan springen.)

Het is dus een afweging die je moet maken tussen gebruiksvriendelijkheid en beveiliging.
Bedrijven die online spellen exploiteren is het veel aan te doen vals spelers te weren daar hun bedrijfsresultaat voor een heel belangrijk deel samen hangt met hun vermogen om de regels te handhaven. Uiteindelijk krijg je toch dat mensen weg gaan als dat niet gebeurd en je alleen een enkele cheat fanaat over houd (die vaak weg zijn zodra ze een gratis manier gevonden hebben om te spelen; zie bv private servers). De reden dat dit weren zo moeilijk gat is omdat er een miljarden industrie van crimineel geld mee gemoeid is om die vals spelers van dienst te zijn. Iedere maatregel die een bedrijf dat een online spel host wordt daardoor frustrerend snel omzeild.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goede gameservers houden cheaters buiten.
Zoek zulke servers.
AWM
13 jaar geleden
Game ontwikkelaars hebben het verschijnsel zelf aan de spelletjes moedwillig toegevoed, al dan wel voor single player destijds, maar mensen konden hier achter hun PS oid hun voordeel mee halen, en doen dat nu dus nog alleen nu dus ook online blijkbaar

"Cheat codes zijn speciale codes die men tijdens het spelen kan invoeren om een voordeel te behalen. Deze zijn opzettelijk in veel spellen ingebouwd. Deze codes zijn alleen beschikbaar in de singleplayer modus van het spel en zijn niet toegankelijk in de multiplayer van het spel. Veel van deze codes zijn ingebouwd tijdens de ontwikkeling van het spel, zodat het uitvoeriger getest kon worden op bugs (fouten). Daarnaast worden deze gebruikt door spelers die vast zitten in een level en niet verder kunnen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cheating
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In online games komt cheaten helaas inderdaad heel vaak voor. De reden waarom veel gamers dit doen is omdat cheaten ze op korte termijn heel veel voordeel kan opleveren zodat zij hoger komen in de ranking en dus een hoog aanzien krijgen
Wat je er tegen kan doen is een melding daarvan maken bij de moderators van het spel en zelf gewoon door spelen en op een eerlijke manier bereiken wat zij via cheaten bereikt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cheaten is voor mensen die in het echte leven falen. Ze willen graag aanzien en cool gevonden worden. Door te cheaten zijn ze een stuk "beter" dan de gemiddelde gamer, hierdoor krijgen ze aanzien, iets wat ze altijd al wilde hebben.

Dit verhaal gaat natuurlijk alleen op voor cheaters die net doen alsof ze niet cheaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zijn het toch vaak niet de mensen die 'falen' in het echte leven die de beste spelers zijn. Sommige spelers groepen zoeken zelfs juist bewust naar werkloze spelers omdat die zoveel meer tijd hebben om te spelen (en daar komt dus ervaring en training mee). Juist spelers die on wat voor een reden dan ook minder tijd hebben om aan een spel te besteden spelen vaker vals. Dat is bij single speler spellen niet zo erg (ik maak zo af en toe graag gebruik van de mogelijkheden in Civilization om het spel aan te passen om op mijn gemak te kunnen spelen) maar bij online spellen vormt dat al snel een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste zin moest zijn: "Eigenlijk zijn het toch vaak niet de mensen die ‘falen’ in het echte leven die de grootste groep 'valsspelers' zijn."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Worldbuilder in civilizations? :D Klinkt als een logische verklaring, maar ik zeg dat vooral om de cheaters die mijn antwoord lezen flink te confronteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd de worldbuilder. Vooral in civ 3 was ik het goed beu dat ik voor de zoveelste keer op exact die plek zat zonder enige resources (die de computer uiteraard niet wilde delen). Dan is het spel zelfs op het gemakkelijkste niveau bijna niet te verslaan dus toen ben ik zelf maar scenario's gaan maken. iig mijn voorbeeld is eigenlijk letterlijk uit een interview dat ooit eens met de leider van wat toen het meest succesvolle Warcraft gilde ('Kungen' van Nihilum) werd gehouden. En ook een beetje uit eigen ervaring (hoewel we nooit iets hebben kunnen bewijzen waren er zeker aanwijzingen zoals heel weinig online zijn en toch alle middelen hebben die hij maar nodig had en meer) met spelers die extern game-gold inkochten. Op officieuze servers zie je veel meer valsspelers en dat zijn dan idd vaak jongere spelers die zichzelf groot willen voelen door met behulp van cheats die vaak in zulke servers zitten zoveel mogelijk en zo gemakkelijk mogelijk over andere heen willen walsen. Je komt ze ook op gewone servers tegen maar daar zijn ze gelukkig zwaar in de minderheid (voornamelijk omdat vals spelen zoveel moeilijker is en ze dan liever het rock-paper-scissors systeem uitbuiten dat zoveel spellen kenmerkt en met 'rock' alleen maar jagen op 'scissors' en vervolgens steen en been klagen en schelden als ze een keer verliezen en al die keren dat ze winnen troep spammen als n00b, you suck etc.).
meeste online games hebben geen cheats maar 'hacks' die worden niet door de makers van het spel gemaakt door de gebruikers. ze kunnen vast wel tegen hun verlies maar willen waarschijnlijk een hogere kill death rating/andere score halen.