Als er meerderen mensen gebruik maken van mijn internet verbinding (draadloos) gaat deze dan langzamer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
5K

Antwoorden (10)

Ja,merkbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.
Je kunt het vergelijken met de uitgang van bijvoorbeeld een school. Als jij in je eentje door de deur moet, heb je ruimte genoeg en kun je sneller doorlopen, als er vijf man tegelijk door de deur wil, dan kun je niet meer zo snel doorlopen, je moet diezelfde ingang delen met 4 anderen.
Zo werkt het ongeveer ook met je internetverbinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek de wc maar eens door als je minder geliefde zus of broer onder de douche staat.

Langzamer is een dubieuze kwalificatie: er gaat minder van jou door de leiding, omdat je de ruimte (width) deelt.
Het effect voor jou is, dat het langer duurt voordat jouw bestand/data is opgehaald of verzonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja als mensen bij jou in de buurt jou hebben gevonden met internet dan kunnen ze bij jou internet "aftappen" hoe meer mensen erop gaan via jou internet verbinden hoe trager hij word. Het beste is je draadloos internet beveiligen en dan kan niemand meer op jou draadloos internet internetten alleen jij kan erop. Raad pleeg je handleiding van je draadloos internet om deze te beveiligen het is raadzaam omdat te doen, anders blijft je trage internet verbinding houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, zoals hierboven al gezegd: hoe meer mensen op het lijntje, des te minder bandbreedte je per persoon krijgt.

Heb je daar last van binnen je eigen huis of gezin of mag bij jou de hele buurt meegenieten? In het laatste geval: snel je internet beveiligen...
In het andere geval: bekijken waar de traagheid aan ligt, misschien heb je wel een te traag draadloos modem en helpt het al een stuk als je een sneller modem aanschaft. Mocht dat nou niet het probleem zijn, dan kun je een abonnement met meer bandbreedte nemen (en natuurlijk dan weer kijken of jouw modem die breedte wel aankan, anders heb je er nog niks aan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Inderdaad kan je internet tijdelijk vertragen door het feit dat er meerdere gebruikers (users) op het zelfde moment online zijn !

Voor meer info :

verwijs ik graag naar de link over netwerkverbindingen en draadloze netwerken

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat over de verdeling van bandbreedte.
Niet alleen internet maar in de toekomst zal er steeds meer bandbreedte nodig zijn. Denk maar aan zaken als HD TV en straks ook nog eens 3D t.v.
Zou je dan een 20 mbit verbinding hebben voor het hele gezin dan kom je al gauw 60 tot 80 te kort.
Bij veel vernindingen is de bandbreedte er wel maar wordt die äfgeknepen"om zo een hogere prijs af te dwingen.
Ik zie in elk geval een toename in de behoefte van bandbreedte in de toekomst alsmede betere technieken voor datacompressie. Daar val ook nog veel in de behalen.
Zou je namelijk die leerlingen samengeperst tot blokjes en verpaktin kratjes kunnen sturen en e.e.a. heel snel kunnen in en uitpakken dan kun je over een bandbreedte nog meer versturen ne verzenden.
Dus ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, hoe meer mensen er gebruik maken van een draadloze internetverbinding hoe langer het duurt voor jij iets binnen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja want dan deel je de snelheid..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je deelt de bandbreedte; niet de snelheid.
Je internetverbinding kan om verschillende redenen langzamer worden:
- als er meer mensen tegelijk online zijn (in dezelfde straat,
op dezelfde site, zal de bandbreedte worden verdeeld over
de gebruikers; vergelijkbaar met een snelweg: als er meer
en meer gebruikers tegelijk op rijden, gaat de snelheid
omlaag).

- hetzelfde geldt voor je eigen internetverbinding; de oprit
naar de snelweg raakt verstopt. Waarbij de oprit door
meerdere kleine gebruikers als ook door minder grote
gebruikers kan verstoppen.

- daarbij komt nog dat als er veel draadloze routers in de
buurt staan, ze allemaal op zoek gaan naar een vrij kanaal.
Indien alle kanalen bezet zijn (en dat zijn er niet veel), dan
zoekt de router continu een vrij kanaal en is meer bezig
met een kanaal zoeken, dan data te over te brengen.