Wat kost het om een website te kopen?

Huur je de domeinnaam of is deze dan van jou en wie is de verkoper eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je koopt een domein naam voor een bepaalde tijd. Die domein naam is van jou zo lang als je ervoor betaalt. Voor de rest heb je 'ruimte' nodig om je website op te zetten. Dit heet hosting. Al met al betaal je voor een domein naam+hosting een paar tientjes per jaar.
Alleen de website zelf moet nog gemaakt worden. :) Dat is vaak het punt.

Antwoorden (2)

Er zijn heel veel aanbieders, prijzen beginnen bij een paar tientjes per jaar.
Internet domeinen worden door 'internet domein registratie' beheerd, maar de meeste aanbieders van servers kunnen je ook een domein verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een domeinnaam kopen bij een registrar, dit zijn bedrijven/websites die staan ingeschreven bij bijvoorbeld sidn (uitgever van .nl domeinnamen). Deze domeinaam staat dan op jouw naam. Je moet bij veel registrars per jaar betalen.

Toegevoegd na 35 seconden:
*bijvoorbeeld