Wat is een e-mail alias?

Ik heb per ongeluk mijn e-mail alias verwijderd en werk nu met mijn Hoofdmailadres.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil en moet je als je een nieuw mail alias aanmaakt of meerdere daarvoor ook verschillende inlogcodes voor maken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Het gemak van een alias is dat je met één inlognaam met wachtwoord de berichten van verschillende e-mailadressen kunt zien. Je hoeft dus niet nog eens een inlogcode te verzinnen.

Een e-mailalias is dus een extra e-mailadres dat je aan je mailbox kunt koppelen. Met een e-mailalias kun je wel berichten versturen en ontvangen maar het heeft geen eigen inbox. E-mails die naar een e-mailalias worden verstuurd komen terecht in de inbox van het e-mailadres waaronder hij is aangemaakt.
SimonV