Hoe kan ik dit filmpje opslaan en afspelen op de pc?

Het is een filmpje van lifehack op een Belgische website: http://bit.ly/1SnmkzD
opslaan gaat wel maar afspelen niet, het is mpng en dat snapt mijn mediaspeler niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Mpng lijkt een bestandsformaat te zijn dat alleen door de viewer van de betreffende site af te spelen is.

Toegevoegd na 1 dag:
Op zich zou een gratis screen recorder als Camstudio de video moeten kunnen opnemen, maar hoe goed dat gaat is een kwestie van uitproberen.

Toegevoegd na 1 dag:
Met Camstudio lukt het me wel.

Toegevoegd na 1 dag:
Waarschuwing
Ik heb het bekende en alom geroemde Camstudio-programma van de officiële site gedownload (http://camstudio.org). Wellicht heb ik iets niet afgevinkt, want ik kreeg na installatie malware op m'n pc (Kaspersky meldde dat een poging was gedaan de startpagina te wijzigen en er werd bij opstarten van de browser steeds gevraagd of Bing de standaardzoekmachine moest worden). Malwarebytes heeft het probleem opgelost.
SimonV
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Het is een eigen formaat, dus niet om te zetten, helaas.
SimonV
7 jaar geleden
Ik heb de video nog met AntToolbar proberen te downloaden, maar dat lukt ook niet. https://www.ant.com/video-downloader/internet-explorer Misschien werkt een screen recorder.
SimonV
7 jaar geleden
Installeer Camstudio, kies Region -> Full Screen, zet 'm op opname en start het filmpje op fullscreen.

Andere antwoorden (1)

Je kunt een add-on in je browser installeren. In mijn geval Firefox maar is er ook voor Internet Explorer beschikbaar. Of het ook voor MS Edge beschikbaar is weet ik niet.

De add-on heet 'Video dowload helper' (Klik op de bron) Na installatie komt er een icoontje in je taakbalk van je browser te staan. Als je op een pagina komt waar video's staan, kleurt het icoontje op.

Klik dan op dit icoontje en je kunt de betreffende video, in diverse formaten op je HD opslaan en op je computer afspelen.