Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een upload snelheid van 90kb/s normaal?

Mijn broer heeft net een nieuw internet abonnement afgesloten. Tele2 light ADSL.

Hij bereikt een download snelheid van ongeveer 20mb/s en een upload snelheid van 90kb/s.

Die 90kb is dat normaal? Hij denkt dat het erg laag is en ik heb daar geen verstand van.

Wat is eigenlijkeen normale uploadsnelheid? Ik kan daar geen duidelijkheid over vinden. En dan bedoel ik bij een ADSL abonnement geen glasvezel of kabel (als dit laatste nog bestaat)

Die 20mb/s is wel normaal is zelfs hoger dan wat Tele2 zegt aan te kunnen bieden.

8 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij 20 Mb/s down hoort normailter 2 Mb/s down. 20Mbits is precies wat je hoort te krijgen. Maar de up is veel te laag. Maar bij ADSL wordt vaak weinig gegarandeerd. Gebruikt hij speedtest.net om te meten? Kabel bestaat nog steeds en is naar mijn mening betrouwbaarder en een pak sneller. Heb zelf 200 down 20 up. En ik haal zelfs iets meer dan dat.
Ritsuka
8 jaar geleden
ik heb 30 Mb/s down en 30 Mb/s up volgens Speedtest, met het goedkoopste abonnement van KPN.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Hij heeft speedtest.nl gebruikt niet .net
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Hij heeft nu de test gedaan bij .net
Die zegt: 13.08 mbps down en 0.86 mbps up.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.tele2.nl/lightbox/internet-specs/
Dat is "normaal" bij ADSL, hij betaalt voor 20/2 en Ontvangt 15/1`(ongeveer). Glasvezel of kabel zal in bijna alle gevallen sneller zijn. Wellicht dat VDSL2 via KPN een verbetering zou geven, maar ook dan zou hij moeten switchen. @Ritsuka