Wanneer jij iets tegen de regels van youtube doet, dan krijg je een waarschuwing. Zo'n waarschuwing heet in youtube-taal een "Strike"

De term strike is afkomstig uit het honkbal: "3 strikes, you're out !" (Na 3 missers is in honkbal de slagbeurt over)

Youtube hanteert de volgende strikes:

• First Strike: De eerste strike op een account wordt beschouwd als een waarschuwing.

• Second Strike: Als uw account binnen een periode van zes maanden twee waarschuwingen ontvangt, zult u niet in staat zijn om nieuw materiaal op YouTube te plaatsen gedurende twee weken. Als er verder geen problemen zijn volledige bevoegdheden automatisch hersteld na de periode van twee weken.

• Third Strike: Als een account een derde strike ontvangt voordat de eerste waarschuwing is verlopen, zal het account worden verwijderd.