Wat kan je afleiden uit deze statistieken?

Onder andere dit is gemeten:
ma t/m vrijdag gemiddeld 100 bezoekers per dag
zaterdag en zondag gemiddeld 20 per dag

Betekent dit dat vooral bedrijven deze site bezoeken of kan ik dat niet concluderen?

Toegevoegd na 2 uur:
Voor de duidelijkheid: het gaat NIET om de website in mijn profiel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Volgens mij kun je op grond van het bovenstaande slechts concluderen dat het bezoelkers aantal op doordeweeks dagen 5 x zo hoog ligt als in het weekend. Dat vooral bedrijven deze site zoeken is weliswaar aanemelijk maar kun je niet concluderen. Een conclusie is een redelijk star iets.
Veel mensen jumpen toe conclusions in de zin van dat zal het kunnen zijn i.p.v. dan moet dat zo zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, ik denk dat je dat wel kunt concluderen. De meeste bedrijven zijn geopend van maandag tot en met vrijdag. Als dit nu net de dagen zijn dat je de meeste bezoekers hebt, lijkt me dat een redelijk simpele optelsom.
Ik heb je site even bekeken, maar wat is precies het doel van je site?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reactie van Janine is correct. De interpretatie dat blijkbaar vooral tijdens kantooruren wordt gezocht ligt voor de hand, maar dit betekent niet dat het vooral bedrijven zijn die zoeken. Kunnen ook studenten zijn vanaf de campus (als ze geen eigen internetaansluiting hebben), of personeelsleden die geen zin hebben om te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de inhoud van je website & de statistieken die je geeft zou ik willen concluderen dat je vooral bezoek hebt van systeembeheerders die met gaten in hun security zitten. Met googlen komen ze op jouw site. Deze mensen werken meestal tijdens kantooruren, omdat dat de problemen aan het licht komen. Voor regulier onderhoud in geplant tijdens de weekend zullen ze niet zo vlot op je site komen.

Aan de hand van de tijd die ze op je site doorbrengen, welke paginas ervoor en erna bezocht worden kan je waarschijnlijk ook wel afleiden of de site behulpzaam wordt gevonden, of of de mensen na enkele seconden weer weg zijn.