Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een frame waarin het logo en de hyperlinks blijven, maar het 'hoofdframe' waar de tekst in moet veranderd?

Dus ik ben bezig met een website te maken, en ik werk met drie frames, 1 vanboven, voor het logo. 1 links, voor alle hyperlinks. (die 2 moeten dus onveranderlijk zijn)
en dan heb ik nog een ander frame, waar alle tekst en zo inkomt, zoals bij deze site, vanboven onveranderlijk, en alleen hier bij alle vragen veranderd het!
dankjulliewel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
622
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt alsof je bezig bent met het leren van HTML?
Houdt je niet teveel bezig met frames en richt je meer op tabellen en divjes. 1 keer is leuk maar daarna vergeten, zou ik zeggen. frames zijn heel zoekmachine-onvriendelijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze website werkt niet met frames. Wat je wilt bereiken kan wel met frames. Je moet zorgen dat de links in het menuframe worden geopend in het hoofdframe.

Omdat dit een vrij basale vraag is, bijgaand een link naar een cursusje over frames.

Toegevoegd na 1 minuut:
Werk je met een goede editor als Dreamweaver of Frontpage (of de gratis opvolger Sharepoint Designer), dan kan je frames maken zonder deze in de HTML te hoeven programmeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
(link naar sharepoint in de blog van Tony Krijnen)

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je in bijgaand voorbeeld er vanuit gaat dat frame 3 de naam frame_3 heeft en je alles in frame 3 wilt openen zorg je dat alle links in het attribuut target vewijzen naar frame 3 (target="frame_3".)

klik hier

In de kop sectie kan je ook het base attribuut opnemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding