Dat kan een aantal redenen hebben:
- Omdat het een trage PC is.
- Omdat er veel software tegelijkertijd op loopt.
- Omdat je een virusbesmetting hebt.
- Omdat je schijf bijna vol is.
- Omdat ie zich niet lekker voelt (te heet, of zo)

Ook combinaties van bovenstaande oorzaken zijn mogelijk.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of omdat ie - zoals de mijne - een beetje bejaard aan het worden is.
Te veel er op geinstalleerd, schijven vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast alle bekende factoren , deels genoemd in het vorige antwoord, is er nog een andere factor.
Sommige moederborden/orocessors VERLAGEN hun kloksnelheid onder moeilijke omstandigheden, zoals slechte koeling, belastende en/of vervuilde software, teveel taken tegelijk enz.
Vooral het beeldvormingsysteem leunt, ondanks de vele zeer snelle en goede processors op de videokaart zelf, zwaar op de processor.
Om dan niet oververhit te raken gaat de hoofdprocessor dan langzamer werken.
In dat geval kunnen betere koeling en goede software/grote schoonmaak van hard- en software zeer nuttig zijn.
Stof in de computer is als een deken, de onderdelen en koellichamen onder het st0f kunnen hun warmte echt veel slechter kwijt dan als ze schoon zijn en er weer als van blinkend metaal uit zien.
Vergeet daar bij ook de voeding zelf niet, daar kan zeer veel stof ontstaan en dan an hij vervelend gaan doen.
Vooral in een rokerige omgeving gaat de teer neerslaan op koellichamen en de stof dekt ze toe.
Kijk daar eens na, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeten om te defragmenteren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk deze link even en je weet waarom die dat doet en hoe je het oplost!