3-in-1 pakketten (dus internet bellen tv): wat is beter (betrouwbaarheid, snelheid) via de kabel of via internet?

Toegevoegd na 14 uur:
het gaat inderdaad over de keus tussen ADSL of kabel

Toegevoegd na 14 uur:
en het gaat over Ziggo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
8 jaar geleden
internet of kabel? het is kabel je internet is ook kabel
Utrecht
8 jaar geleden
Inderdaad een raar gestelde vraag. Bedoelt wordt kabel, ADSL (telefoon) of glasvezel (als aanwezig)?
capthavoc
8 jaar geleden
Een goeie indicatie zijn je buren. en de leeftijdgroep waar ze toe behoren
veel gezinnen veel verbruik ? studenten ?waarschijnlijk helemaal veel Vooral ADSL en kabel zijn nog steeds een deel verbinding met anderen dus veel mensen die op dezelfde lijn zitten
De laatste jaren zal het wel wat meevallen maar iemand die echt zit te pompen kan je verbinding
echt slecht maken. Glasvezel is een ongedeelde verbinding maar staat nog wel wat in de kinderschoenen
dus wellicht nog niet echt storingvrij. maar aangezien ik zelf geen glasvezel heb/kan krijgen weet ik daar niets van. Maar zoals je hoort glasvezel zou de beste optie zijn voor de toekomst. maar vraag je buren eens naar hun ervaring
want de afstand tot de centrale kan erg meespelen wat je krijgt en waarvoor je betaald kan in sommige buurten gewoon niet geleverd worden
wat je ook probeert en via welke maatschappij dan ook maar kans is dat als kabel in je buurt goed is terwijl ADSL in dezelfde buurt slecht is dat je zeker voor kabel kan gaan Tip kijk eens naar alle wifi punten die te vinden zijn in je buurt vanuit je huis. vaak kun je aan de naam van het wifipunt al zien wat de mensen hebben

Het beste antwoord

De betrouwbaarheid maakt niet veel uit. Als je géén glasvezel hebt zou de kabel (je bedoelt Ziggo, neem ik aan, de alternatieven komen ook via een kabel je huis in) wel eens sneller kunnen zijn.
Het is dus een kwestie van even nadenken hoe snel je wilt en dan de twee vergelijken.