Kan je van wifi bekabeld internet maken?

Ik heb een Philips Hue Lux gekocht, en voor de bridge heb je bekabeld internet nodig. Nu kan ik niet vanuit de meterkast een kabel naar mijn kamer gaan trekken. Is het nu mogelijk om via een speciaal kastje oid van wifi weer naar bekabeld internet te gaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Wat je nodig hebt is een Powerline-adapter. Hiermee laat je het internet via het stopcontact lopen. Dit is een set bestaande uit twee adapters, de eerste adapter steek je in een stopcontact in de buurt van de router of het modem van waar uit het netwerk verdeeld wordt. Hier gaat een ethernetkabel in. De andere adapter steek je in de buurt van de PC of ander apparaat in een willekeurig stopcontact, waarna je ook dit apparaat met een netwerkkabel aansluit

Zie ook de bron voor meer informatie.