Hoe kun je zien of een website Amerikaans of Engels is?

Internet is natuurlijk heel plaats ongebonden, maar in Nederland eindigen veel websites op .nl. Is dat ook zo voor Ameriaanse of Engelse websites.

Zo probeer ik te achterhalen of onderstaande website Amerikaans of Engels is of misschien nog iets anders:

https://physics.stackexchange.com/questions/31443/what-does-it-really-mean-that-particle-has-a-spin-of-up-down-and-how-is-spin-ac?newreg=0230767cca5640339e7529728710c055

8 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Antwoorden (3)

In theorie is .com Amerikaans en .co.uk Engels
Maar aangezien dat iedereen een .com domein kan registreren kan het net zo goed een website uit Swahili zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt zien of een website Amerikaans of Engels is aan:
-Het postadres.
-Het taalgebruik (Amerikaans en Engels kennen diverse verschillen in dit opzicht).
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Wat denk je is bovengenoemde website?
tinus1969
8 jaar geleden
Hoezo?
erotisi
8 jaar geleden
hoe achterhaal je het postadres van bovengenoemde website? Of heeft het dat niet?
tinus1969
8 jaar geleden
@erotisi, soms staat het postadres bij de 'over ons' of contactpagina, of zelfs in de footer. Soms ook niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even doorbijten, staat op de website:
Stack Exchange,
110 William St,
28th Floor,
New York, NY 10038
tinus1969
8 jaar geleden
Kan iemand me vertellen waarom ik hiervoor een min heb gekregen?
Bij de meeste organisaties is hun website gehost onder een eigen domeinnaam. Deze domeinnaam wordt geregistreerd samen met de gegevens van de aanvrager. Mbv WHOIS kunnen die gegevens worden opgvraagd. Dat is in meeste gevallen een goede aanwijzing waar deze organisatie zich bevindt. In het voorbeeld (stackexchange.com) is de eigenaar gevestigd in New York. Omdat het in dit geval een .com domein is, kan deze info direct opgevraagd bij ICANN (Zie link in de bron).

Verder kan in de metadata (tags binnnen HTML) worden aangegeven of de site in US-Engels of UK-engels is geschreven (voor details zie 2e link in de bron).

Websites van bedrijven in de UK hebben meestal domeinnamen eindigend op co.uk
Voor meer UK-variaties zie de 3e link in de bron. Deze websites zullen (normaal gesproken) in Brits-Engels zijn geschreven.