Hoe zet ik mijn Wordpress-blog om in een .nl domein?

Ik snap dat je op Wordpress zelf een mogelijkheid hebt om hem om te zetten naar .nl, maar ik ben
1. op zoek naar een goedkope oplossing.
2. Ik wil de reeds geschreven artikelen en pagina's behouden.
3. Daarnaast wil ik eigenlijk dat iedereen die na de omschakeling nog mijn oude blog bezoekt, automatisch wordt doorgeschakeld naar het .nl domein ZONDER dat ze dan in de url-balk de oude wordpress-url zien.

Wie heeft er tips en informatie hoe ik dit allemaal voor elkaar krijg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (1)

Als je een eigen domeinnaam wilt gebruiken op een WordPress.com blog, zijn er eigenlijk 2 opties.

De eerste optie is om je domeinnaam rechtstreeks via WordPress.com te registreren. je neemt dan een abonnement af bij WordPress.com en betaalt zo'n $18 tot $25 per jaar. (ong €16-€22). Hierbij is het niet mogelijk om een .nl domein te registreren.

Een andere optie is om de domeinnaam bij een andere aanbieder te laten registreren, dit kost doorgaans zo'n €10 per jaar. Maar als je dat gedaan hebt, moet je nog steeds bij WordPress betalen om een eigen domein naar WordPress.com te kunnen laten wijzen. Dit kost $13 per jaar. Daarna kun je bij de aanbieder van je domeinnaam de DNS-servers (laten) aanpassen naar de Nameservers van WordPress.com

Waar je ook aan zou kunnen denken is een compleet webhostings-pakket afnemen bij een hostingsbedrijf, en daarna de bestaande Wordpress-installatie verhuizen naar die webopslag.