Hoe kan ik in Windows 10 een snelkoppeling op mijn bureaublad plaatsen?

In Windows 7 kon ik dat doen om op de rechtermuisknop te dreukken en vervolgens vinken op "Snelkoppeling op bureaublad plaatsen". Op die manier kwam een website in een icoontje terecht. Op Windows 10 krijg ik dat niet voor elkaar. Als ik op mijn rechtermuisknop druk, dan verschijnen er slechts 3 mogelijkheden op mijn scherm, nl.: "Alles selecteren", Element controleren" en "Bron weergeven". Daar kan ik niets mee.

8 jaar geleden
in: Internet
17.1K

Antwoorden (1)

Onder Windows 10 kun je nog steeds alle browsers gebruiken, maar ik neem aan dat je in dit geval Edge bedoelt.
Merkwaardig genoeg ontbreekt deze handige functie.

Tip 1. Ga even naar Internet Explorer
Aangeraden wordt om op de drie stipjes rechtsboven te klikken en "Openen met Internet Explorer" te kiezen.
Daarna kun je op de bekende manier een snelkoppeling naar je bureaublad maken.

Tip 2. Maak een snelkoppeling vanuit favorieten
Ga naar:
C:\Gebruikers\[je loginnaam]\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe \AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites
Rechtermuisklik op deze map en maak een snelkoppeling (Noem deze bijvoorbeeld "Mijn favorieten"). Plaats deze snelkoppeling op je bureaublad.
Voeg vervolgens de betreffende website aan je favorieten toe.
Open "Mijn favorieten", maak een snelkoppeling van je website en kopieer of zend de deze naar je bureaublad.

Tip 3. Maak snelkoppeling vanuit je bureaublad
Kopieer het websiteadres (bovenin je adresbalk). Vervolgens klik je met je rechtermuisknop op je bureaublad. Kies "Nieuw" -> Snelkoppeling kiezen. Plak daar je website en maak een snelkoppeling.
SimonV