waarom heeft ziggo zo lage upload snelheid ??

De upload snelheid is een heel erg stuk lager dan de dounloud snelheid bij ziggo https://www.ziggo.nl/tv-internet/

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door gebruikte technieken en omdat de grote gros van de internet gebruikers toch meer download dan upload nodig hebben.

Antwoorden (1)

Dat heeft zowel een technische als een commerciële kant. Technisch gezien is er altijd een beperking in de totale down en upload. Commercieel gezien is het interessanter om een hoge download te verkopen. Mensen downloaden in de regel ook meer dan dat ze uploaden. Het is niet mogelijk om het netwerk zo te maken dat je zowel 200/20 als 100/100 als 20/200 zou kunnen kiezen. Dus is voor 200/20 gekozen.

Bij glasvezel ligt dat technisch anders geloof ik (naast het feit dat glasvezel nog lang niet op de technische limiet loopt).

Toegevoegd na 6 minuten:
Met de opkomst van cloudopslag zou je wel eerder 150/50 verwachten idd.