Ik ben mijn gebruikers naam en wachtwoord vergeten van mijn router.

Hoe krijg ik deze terug zonder mijn router te reseten.

Cisco 800 Series

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.7K

Het beste antwoord

Hiermee kun je he password recoveren.
Enige kennis van routers is wel vereist:
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben bang dat je vraag niet te beantwoorden is.

Ik denk namelijk dat je aan het resetten niet ontkomt.
rose
14 jaar geleden
Join the club!
Je ontkomt niet aan resetten. Ik heb het beter opgelost: Heb een nieuwe router aangeschaf en dit keer (heel veilig, ik weet het) het wachtwoord met een papiertje onder de router geplakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat dat vergeefse moeite is.
bijven raden of resetten is de enige optie
er is geen wachtwoord vergeten functie
als het gaat om een draadlzoe router en je kan e nog wel gewoon in komen dan staat het ww wel op de pc
dus dan zou je er achter kunnen komen met een pasword revealer
maar ik vermoed dat het dus om je admin en wachtwoord gaat van het hoofdmenu van je router ?
als je dat ooit veranderd hebt dan vrees ik dat alleen resetten zal helpen.
Als je er nooit iets aan gedaan hebt staat vast wel in de handleiding wat het standaard admin gebruikersnaam en WW is

succes

oh ja als je ook voip hebt vergeet dan niet dat ook je telefoon gereset wordt haal er dan in elk geval de brief van je provider bij om dat ook opnieuw in te stellen.
voordat je gaat resetten.
capthavoc
14 jaar geleden
Weet je, dit gebeurt je maar 1x. Want zodra het je gebeurd is, zul je voortaan en je wachtwoorden opschrijven (in een beveiligde database bijvoorbeeld) EN je zult backups gaan maken van de instellingen.

Nu zul je de instellingen (na je reset) opnieuw gaan bepalen en gaan terugduiken in oude papierwerk. Maar daarna is het klaar en zul je altijd in staat zijn om de backup terug te zetten. Dus ben je niet meer bang om te resetten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Volgens mij hoef je je router niet te beveiligen. Deze kan volgens mij alleen maar gewijzigd worden van binnen het netwerk.
Je computers moet je goed beveiligen tegen eventuele overnames (dat moet je toch).
En draadloze computerverbindingen zou ik nog extra beveiligen via het MAC-adres-filter.

Als men toch nog kan binnendringen op een netwerk, dan zijn de bovenstaande beveiligingen niet afdoende geweest. En is de router zo wie zo niet meer veilig genoeg, dat kunnen hackers dan ook.