Wat te doen tegen slecht internet?

Ik zit sinds 2 weken op mezelf. Nu is het zo dat er in dit pand al internet is vastgelegd. Onder een provider waarvan de naam mij onbekend is. Ades BV. Zo schijnt als ik mijn internetsnelheid controleer.

Dit is dus zo geregeld blijkbaar dat elke studio in dit pand van hetzelfde internet gebruik moet maken. Ik heb wel een eigen router maar de snelheid is absurd laag. Meestal rond de 0.40 mb/s.

Nu is hier waarschijnlijk niks aan te doen omdat het internet gewoon gezamelijk is.

Weet iemand hier een andere passende oplossing voor? Ik heb mijn router-kanaal al veranderd, dat levert geen sneller internet op.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, tenminste als je geen ruzie met de buren wilt hebben. Mogelijk is wel om een mobiele telefoon met snel internet als hotspot te gebruiken.
capthavoc
8 jaar geleden
Je kan misschien eens kijken wat allemaal gezamelijk is
zo te horen heb je dus een gezamelijk netwerk voor internet dus warschijnlijk een simple netwerk aansluitpunt ?
maar is je kabel TV coax aansluit punt op hetzelfde netwerk ? of een ander apart netwerk ?
of je telefoon lijn ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat zeggen de andere bewoners hierover?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt het over een kanaal. Dus draadloos. Verbetert bedraad de boel?

Antwoorden (1)

Op de website van je provider staan meestal tips
Maar toch geef ik je een paar tips:
1. Een WiFi signaal kan zich storen aan andere elektrische apparaten
2. Indien je tv verbonden is met internet kan dit ook voor vertraging het is dus zeer onverstandig om die 2 naast elkaar te zetten
3. Een WiFi modem hoger plaatsen kan af en toe ook helpen
4. Bij de bron heb ik een link geplaatst waar je nog meer tips van kan halen kijk daar ook even en kijk nog even op de website van je eigen provider
Succes!