Waarom doet mijn TP-link router soms heel erg traag?

Waarom doet mijn Tp-link 300mbps wireless N Gigabit router (nog nieuw) soms heel erg traag?
Om de 2 dagen is er een moment wanneer de router opeens heel erg traag word (webpagina's die traag laden en videos die blijven bufferen). En het rare is dat gewoon het volledige aantaal streepjes van bereik heb op mijn ipad/laptop.

Als ik de stekker eruit haal en ik hem er weer in stop werkt die meestal weer normaal maar dat is super iritant als ik dat iedere keer moet doen.

Als ik op de ipad een speedtest doe staat er "downloaden: 0.45mbps uploaden:3.96mbps ping:22"
Hoort een 300mbps router niet gewoon een snelheid van 300mbps te leveren?

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
3.9K

Antwoorden (1)

Je snapt het niet echt, het ligt niet aan je router maar aan je internetverbinding.
Een modem van 300Mbps kan TOT 300Mbps aan internetsnelheid leveren maar als je abonnement het niet toestaat om hoger te gaan dan bijvoorbeeld 10Mbps dan kan je ook niet hoger dan 10Mbps.
Het ligt dus gewoon aan je internetverbinding, enige wat je kan doen is je internetpakket upgraden naar een hogere snelheid.