Wat voor abonnement heb je nodig voor Audi Connect? (Draadloze netwerk van Audi)

We hebben onlangs een nieuwe Audi A3 aangeschaft met de functie "Audi Connect". Dit houdt in dat je een SIM-kaart in het ingebouwde modum van de Audi stopt waardoor een internetverbinding tot stand komt. Allemaal heel handig, maar wat moeten we dan voor abonnement hebben? Moeten we een mobiel data-abonnement (met beperkt aantal MB's) nemen, of hebben we een internetabonnement nodig zoals thuis (waar je een vast bedrag betaald voor onbeperkt internet)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat de dealer hier een beter antwoord op kan geven op basis van hun ervaringen. Zij weten precies wat het systeem kan en waarvoor het de mobiele verbinding voor nodig heeft.
paulus811
9 jaar geleden
In mijn auto zit dat ook (een bmw), maar ik vind het totaal nutteloos. In Nederland heeft je telefoon al een simkaart en daarbuiten wil je waarschijnlijk geen verbinding ivm hoge kosten. Ik zie het 'handige' er niet van, behalve als hotspot voor laptop of ipads zonder sim.

Antwoorden (1)

Ik zou inderdaad een simkaart nemen met enkel een mobiel data abbonement. Na een paar maanden kan je zien of je maandelijkse databundel genoeg is om de functie naar behoren te kunnen gebruiken. Merk je dat je vaak over je limiet zit, dan kan je een duurdere bundel nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst eens een prepaid proberen en kijken wat 'ie verbruikt. Ik vertrouw appliances voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad! Dankje voor de toevoeging. Een prepaid is het goedkoopste en gemakkelijkste om mee te beginnen, daarna kan je nog altijd zien wat je wil doen.