Hoe hoog is een normale (tot hoge) bandbreedte?

En als jullie het weten; wat is een goed en betrouwbaar bedrijf daarvoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat hangt af van wat je ermee wilt doen, of het voor persoonlijk gebruik (particulier) of bedrijfsmatig is.

Voor thuisgebruik liggen de hogere breedband verbindingen al tussen de 50 en 100 Mbit. Ik heb zelf glasvezel met 100 Mbit (effectief 80 Mbit vanwege verlies in de router). Andere aanbieders verzorgen de snelle verbinding via de kabel.

Voor glasvezel thuis is het nodig dat er een aanbieder is. Dat is nog maar in weinig gemeentes mogelijk. Breedband via de kabel is makkelijker, daar zijn veel bedrijven voor.

Wil je een bedrijfsmatige oplossing, dan hangt het af van het aantal medewerkers. De prijs ligt vele malen hoger dan bij particuliere verbinding. Wij betalen voor een 2 Mbit SDSL verbinding (dus 2 Mbit Up en Down) iets van 150 euro per maand, terwijl ik thuis voor 60 euro die 100 Mbit verbinding heb (Up en down) + digitale TV + telefoon. Dat is appels met peren vergelijken omdat bij de zakelijke verbindingen er ook Service Overeenkomsten worden afgesproken (SLA).

Toegevoegd na 5 minuten:
In de links vergelijkingswebsites.

Voor wat betreft een betrouwbaar internetbedrijf. Ik vind zelf XS4all een zeer goed bedrijf. Zij bieden ADSL aan. Zakelijk zitten wij bij Interconnect. Een middelgroot, maar betrouwbaar bedrijf.

Kabelbedrijven als Ziggo en UPC bieden internet via de kabel aan. Hoewel ze jaren geleden het niet best deden (o.a. helpdeksk) is er bij deze bedrijven veel verbeterd. Als je combinaties zoekt van breedband internet + TV + bellen dan zijn Ziggo en UPC ook wel partijen waar je naar kunt kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor € 20 per maand heb je 20 Mbit/s. Dat is behoorlijk snel. Dit wordt geleverd door Telfort, Tele2 en Alice. Kijk even op de websites of jij in aanmerking komt.