Zou jij kunnen leven zonder internet?

Natuurlijk, als het echt moet, kunnen we leven zonder internet. Persoonlijk denk ik dat ik compleet gek zou worden. Ik kan echt niet zonder internet. Ik doe daar alles mee. Ik koop, ik verkoop, ik vraag, ik antwoord, ik reserveer, ik schrijf in en uit, ik lees de alle kranten van de wereld die ik wil, ik speel spelletjes, reageer op forums (fora), ik lees, ik verstuur en ontvang mijn post, etc..... Laatst hadden we een storing van 2 uur en ik werd helemaal niet goed dat ik niet op internet kon. Ik werd zenuwachtig en begon zelfs te trillen. Ik weet dat het niet gezond is, maar vraag me af of er meer personen zijn die zo verslaafd aan internet zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
3K

Het beste antwoord

Neen, zoals het vroeger was met de tv is internet nu de belangrijkste media geworden, met nog grotere mogelijkheden. Internet is niet meer weg te denken en onmisbaar geworden voor particulier en professioneel gebruik. De maatschappij (en ik dus ook) kan niet meer zonder en ja ik moet bekennen dat het voor mij prive ook een groots tijdverdijf is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Perfect en zonder problemen. Is alleen een erg leuk medium waar ik graag gebruik van maak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
En wat lekker op vakantie, even geen mailtjes.. maar wat gemakkelijk als je iets te weten wilt komen. Een bibliotheek thuis met een stekkertje, dat is internet voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus, en een bestelmogelijkheid bij slecht weer voor het dagelijks voer (:
Maar liefst driekwart van de jongeren tussen zestien en vierentwintig jaar zegt dat ze 'niet kunnen leven' zonder internet. Hetzelfde onderzoek heeft aangetoond dat vier van de vijf jongeren het internet op gaat om advies in te winnen. Ongeveer een derde voegde eraan toe dat ze niet de behoefte hebben om persoonlijk met iemand te praten.

Ofschoon er voorbeelden te over zijn van inbreuken op de privacy voor wie zich op het wereldwijde web begeeft, denkt 76 procent van de ondervraagden dat het allemaal wel meevalt. Zolang je maar weet waar je mee bezig bent, loop je geen risico, denkt de jeugd.

"Waarschijnlijk zijn mensen van middelbare leeftijd het kwetsbaarst", zei psycholoog Graham Jones van de Open Universiteit. "Ik denk dat kinderen, tieners en mensen onder de 25 zijn opgegroeid met de technologie en die het meest begrijpen. Hierdoor lopen zij het minste risico."

Het onderzoek is uitgevoerd onder een groot aantal Britse jongeren in opdracht van YouthNet. Deze website is in 1995 opgericht voor advies, informatie en mogelijkheden voor vrijwilligerswerk voor jongeren. De uitkomst van de enquête is vandaag overhandigd aan het Britse parlement.

Toegevoegd na 7 minuten:
persoonlijk kan ik geen dag zonder oa door internetbankieren,dat stelde mijn bank verplicht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat is gelukkig niet de mensheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof het niet.
Ik heb het grootste deel van mijn leven zonder internet moeten doen, en als het moet kan dat weer. En als ze dan gelijk 99% van de t.v.zenders afschaffen, dan kan ik weer eens een kaartje gaan leggen bij de buren.
Zouden we weer meer tijd krijgen voor elkaar.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+, voor mij het zelfde. Gebruik het pas sind's 1981
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep
rose
14 jaar geleden
Sinds 1981? Dan was je er vroeg bij...
Ik heb er ook flink de pest in als ik geen verbinding met het Internet kan krijgen, maar zal best zonder kunnen.
Heb er dan meer de pest over in, over het feit dat ik niet weet of de verbindingsproblemen liggen aan de provider of aan mijn computer.

Het zal even wennen zijn, maar zou best zonder Internet kunnen leven hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet als hobby kan ik wel zonder . maar dan moet ik wel aan de valeriaan om de vrije tijd door te komen.
Voor het zakelijke gedeelte wordt gewoon van jou verwacht dat je internet hebt om je zaken te regelen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zielig
ik zou prima kunnen leven zonder internet ik voel me niet gebonden aan een beeldscherm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan is gv voor jou ook weer snel afgelopen !
Tegenwoordig, neej niet echt.! We zijn al eenmaal gewend. We doen bijna alles met internet. Zoals jij ook zegt; kopen, verkopen, zoeken noem maar op. Nee we of tewel ik kunnen niet leven zonder internet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leven zonder internet?
ja natuurlijk...
leven heeft tenslotte niets te maken met internet...
waar jij op doelt: kopen, lezen, spelen,reageren,... dat heeft niets te maken met LEVEN...

leven... daar heb jij niets mee van doen... dat onderga jij... je hebt geen keuze of je leeft of niet... jij werd geboren zonder je toestemming, jij leeft zonder jouw toestemming en jij gaat ook nog eens dood zonder toestemming van jouw kant...

wat jij bedoelt is: wil ik mijn tijd doorbrengen zonder internet? jij wil dat niet... da's duidelijk...
ik wil dat ook niet, maar ik weet dat ik niet sterf als ik geen internet kan gebruiken... want dat is het: een gebruiksvoorwerp, net als telefoon, een bed, de wc of je fiets... al die zaken maken het allemaal een stukje gemakkelijker of aangenamer, maar je leeft voort, ongeacht of je internet kunt gebruiken of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leeft natuurlijk het allergelukkigst en meest tevreden als je niet gebonden bent aan wat voor verslaving dan ook.
Of dat nu koffie, alcohol, wiet, de TV, nicotine, de krant, sex of internet is.

Als je bij een storing van 2 uur al niet goed wordt en begint te trillen, zou ik daar echt maar eens drastische maatregelen gaan treffen: afkicken!!

Het rare is dat ik hier thuis ook het gevoel heb niet zonder te kunnen. Het is zo'n leuk tijdverdrijf. Net als de TV.

Maar straks ga ik weer 6 - 7 - 8 weken met de camper weg en dan heb ik niks, geen tv, geen internet, geen krant. Heerlijk is dat.
Zonder internet pak je een boek, dat heet een encyclopedie, en daar kan je vanalles in opzoeken.
Zonder internet doen wij een spelletje rummycub niet via internet, maar met echte steentjes of kaarten.
Zonder internet lezen wij heel veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bizar die min! ik compenseer m , want ik ben t helelemaal met je eens . Af en toe terug naar de basis is lekker! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +
Het leven is soms veel leuker als het even tijdelijk beeldschermloos is. Ik kies er vaak bewust voor om mij niet af te laten lijden door radio, tv, pc etcetra. Soms laat ik ook me mobiel bewust thuis. Mijn ervaring is dat je dan kan genieten van al het moois in het leven. Dat kan de natuur zijn, mensen kijken of nieuwe of oude contacten opdoen, gezellig kletsen of leren van elkaar of je gewoon laten verbazen door alles om je heen in de wereld of je eigen gedachten en fantasie. Neem is wat meer tijd voor jezelf en anderen om je heen en je zult merken dat je internet en zo helemaal niet zo nodig hebt. Natuurlijk geniet ik ook van eleltronica, maar vaak uit verveling of gewoonte. Geniet maar wel met mate(n) haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moeilijk, dan liever zonder tv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het zou een vrij duur en saai leven worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens kan zonder heel veel dingen, en zeker zonder het internet. Het is enkel je gedachte dat je iets 'verliest' zonder het internet. We zijn niet afhankelijk, we hebben onszelf afhankelijk gemaakt. Van zeer veel dingen.

Je hebt de keuze om nu de computer af te sluiten, een goed boek te pakken, de natuur in te trekken, te gaan schilderen, filosoferen, te leven. Je kunt ook kiezen voor het internet en je laten leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mja, ik kan opzich wel zonder maar het liefst niet (:
Ik doe er ook veel op .. contacten onderhouden bijvoorbeeld. Omdat ik nog al veel vrienden heb die verder het land in wonen en ik geen geld heb is internet erg handig. Ook muziek en mail alles is bijdehand (: Dus ik kan wel zonder maar het liefst niet - had ik al gezegd =P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven zou weer net zo saai zijn als vroeger. Ik zou er voor emigereren als dat nodig zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leven wel, maar dan meer vegeteren....
Moet ik die oude encyclopedie boeken weer pakken....
Moet ik de deur weer uit voor mijn contacten, ha dat lijkt me wel wat. Zou het al lente zijn? We staan sinds internet een beetje buiten de werkelijkheid, hoewel....
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh,dan kun je geen goeie vraag mmeer lezen of beantwoorden of je moet hem horen en per post misscchien opsturen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leven zonder internet zou mogelijk kunnen zijn hoor. Alleen het nadeel is dat ik daar mijn muziek vandaan haal. En zonder dat, zou ik dus inderdaad 'niet kunnen leven'. Dan wordt het echt niet te doen.
Hetzelfde verhaal eigenlijk als dat ik doof zou worden. Blind kan ik nog mee leven denk ik, maar doof niet. Dat zou voor mij echt een hel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dat totaal niet kunnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik heel blij ben dat ik internet heb, en er van geniet, merk ik dat het inderdaad verslavend kan werken, en ik uiteindelijk een stuk gelukkiger ben op de dagen waarop ik met mezelf afspreek niet achter mijn pc te gaan zitten. Dan doe ik veel meer leuks met mijn dag, geniet ik meer. Dus ja: ik kan zonder internet juist veel beter leven.
Maar daar kan nogal wat zelfbeheersing voor nodig zijn.
En als het lukt om niet te lang op internet te zitten, is het een hartstikke leuke aanvulling op je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger kennen ze nog niet eens Internet. Een dood gewone computer was al veel.Maar als er nu opeens door een reden Internet niet meer zou werken zouden veel mensen er niet mee kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er wel zonder kunnen leven maar ik zo het wel heel moeilijk vinden