Hoe maak ik een domeindoorverwijzing ongedaan bij mijndomein.nl of met DNS?

Ik heb een tijdje geleden mijn eigen domeinnaam door mijn server mijndomein.nl laten doorverwijzen naar mijn webwinkel. Deze heeft inmiddels een eigen domeinnaam en ik wil de doorverwijzing van mijn eigen domein naar de webwinkel ongedaan maken, maar het lukt mij niet om dat via mijndomein.nl te doen.

Op mijn vraag daarover werd mij gezegd dat ik dan de dns instellingen moest herstellen naar de standaardwaarden, maar ook dit werkt niet. Mijn domeinnaam blijft gewoon doorverwijzen naar de webwinkel.

Hoe kan ik dit oplossen en deze doorverwijzing dan wel ongedaan maken? Ik heb verder geen verstand van dns en durf er dan ook handmatig niks in te veranderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap het niet helemaal.... Heb je twee 'eigen domeinen'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja nu wel. Eerst had ik alleen mijn eigen domein, bijv. www.meandergoeievraag.nl. die ik toen via mijndomein.nl heb doorverwezen naar mijn webwinkel (heb jij mij toen nog mee proberen te helpen ;-). Nu ben ik inmiddels met de webwinkel overgestapt op de professionele versie waarbij ik ook een eigen domeinnaam daarvoor kreeg. Dat is dan nu bijvoorbeeld: www.meandergoeievraagshop.nl Ik heb dus nu mijn eigen domein voor mijn website (voor info ed.) plus een eigen domein voor mijn webwinkel. www.meandergoeievraag.nl
www.meandergoeievraagshop.nl Probleem is dus nu dat het domein van de webshop niet werkt zolang mijn eigen domein er nog steeds door mijndomein.nl naar wordt doorverwezen, en ik kan dit niet opheffen op mijn domein.nl. Het antwoord van mijndomein was: "U kunt inloggen op www.mijndomein.nl en in het rechter scherm klikken op het te doorverwijzen domein. Klik daarna op "instellingen" en kies in het dorp-down menu onder uw domeinnaam in plaats van "doorverwijzen naar" de optie "hosten op server". Mocht dit niet zijn ingesteld dient u te kijken bij dns instellingen. Dit is een geavanceerde manier om door te verwijzen. Als u dan daar klikt op "staandaard instellingen herstellen" is ook daar de doorverwijzing ongedaan gemaakt." Maar dit werkt ook geen van beiden. Zodra ik mijn eigen domeinnaam intik dan blijft deze gewoon doorverwijzen naar de shop. En ik wil deze twee domeinen juist nu weer gescheiden hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je gewoon nog eventjes geduld moet oefenen. Wijzigingen in de DNS kunnen namelijk tot een dag duren voordat ze zijn "gepropageerd".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De DNS records worden 2x per dag geupdate, dus het kan mogelijk even duren voordat dit verwerkt is. Maar een andere vraag: wat is het bezwaar om via beide domeinen bereikbaar te zijn? Wat wil je met het eerste domein wat je doorverwezen hebt doen? Wil je dat opheffen of heb je daar andere plannen mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, dan wacht ik nog even. @wijnstein: er is juist geen bezwaar om op beide domeinen bereikbaar te zijn, integendeel. Ik wil het eerste domein juist niet opheffen maar nu gebruiken ter aanvullende info van de webwinkel. Daar verkoop ik hobby en creatief materialen, en mijn eigen (eerste) domein wil ik dan gaan gebruiken voor (online) workshops, video's, werkbeschrijvingen etc. Ter aanvulling van de webwinkel dus, als zeg maar extra service. Alleen verwijst mijn eerste domein nog steeds naar mijn webwinkel en daarmee kan ik dus nog niets met mijn eerste domein tot die doorverwijzing is opgeheven. Maar zoals ik dus lees kan het zijn dat ik dan nog even geduld moet hebben, dus ik wacht dan nog maar even af en probeer het vandaag nog wel een paar keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leg me even uit hoe het ook alweer zat? je had een domein bij Mijndomein en je had ook een hostingpakket bij dezelfde aanbieder, toch? Wat we dan in ieder geval moeten regelen is dat je domeinnaam weer op je hostingpakket gaat doorverwijzen zodat je op je hosting een website kunt bouwen voor je andere activiteiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stuur je even een PB want ik zit hier met die fictieve namen te klooien, ik kom er zelf van in de war ;-)

Het beste antwoord

Webwinkeldomein:
Je kan de nieuwe domeinnaam niet zelf koppelen, dat moet de webshop-host voor jou doen. Vermoedelijk is dit domein net actief geworden en staat deze nog tijdelijk doorgeschakeld op de hoofdpagina van de webwinkelprovider. Ik zou even een ticket indienen om de koppeling naar jouw webwinkel te activeren.

"Verhuis uw domein naar ons. Wij kunnen uw domein dan rechtstreeks koppelen aan de webwinkel. Uw klanten blijven dan in de adresbalk uw domeinnaam zien.
Let op: Deze optie (2) kan alléén met de professional versie en er komen dan géén extra kosten bij. De domeinnaam zit namelijk al inbegrepen in het professional pakket. Uw e-mail zal dan ook via onze server gaan lopen. "

"Losse" Domein
Je oude domeinnaam kun je ontkoppelen deze staat nu als 'domein doorverwijzen' ingesteld. Dat is waarom de DNS aanpassingen niet leiden tot een ander resultaat.

Na/tijdens het ontkoppelen van de domeinnaam stel de doorverwijzing naar je hostingpakket weer in.

Hierna kun je op je hostingpakket een tijdelijk pagina plaatsen die aandacht geeft aan je shop, zodat klanten via de oude naam je webshop nog vinden kunnen.

Als je een nieuwe site gaat bouwen dan kun je die link daar ook nog op laten zien.