Hoe wordt een openbare webcam op afstand bestuurd als er meerdere mensen naar kijken?

Zie bv deze webcam http://webcam-texel.nl/strandhotelnoordzee Deze kun je zelf besturen. Maar wat nu als iemand anders ook kijkt en deze de andere kant opstuurt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (2)

Volgens mij kan vaak iemand hem voor x seconden besturen, en als die tijd verstreken is, is de beurt weer aan een ander.
9 jaar geleden
Volgens mij hebben ze een YellowBird 360 Graden webcam die eigenlijk alles met 6 camera’s opneemt tot een gigantische panorama. Nu wordt dat tot een halve bol ge-stitched zodat wanneer mensen willen rondkijken ieder persoonlijk die ‘virtuele’ camera kan bedienen, immers wordt de panoramische stream voorgespiegeld als webcam beeld waarin je met een (speciale)videoplayer de positie van de vituele cam kan besturen… Het klinkt misschien allemaal een beetje warrig, maar ik kan het niet beter verwoorden…. Klik anders eens een showreel op de volgende pagina voor de duidelijkheid: http://www.yellowbirdsdonthavewingsbuttheyflytomakeyouexperiencea3dreality.com/showreels/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
makkelijker gezegd: dit is een 360 graden camera die alles om zich heen tegelijk ziet waardoor je de camera zelf niet ''bestuurt'' (dat hij meedraait), maar dat hij gewoon een stukje weergeeft van wat hij ziet..