Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik ik zonder problemen een ethernet kabel gebruiken ipv wifi?

als ik die ethernetkabel aansluit, is de wifi dan helemaal onbruikbaar voor bijvoorbeeld mijn tablet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
889

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een router kan je allebei gebruiken. Als je je computer met de ethernet (LAN) kabel aansluit, kan je gewoon nog je wifi voor je tablet gebruiken. Dat zou geen enkel probleem moeten geven.

Je kan niet zowel de ethernet als de wifi op hetzelfde apparaat gebruiken (voor de kenners, het kan wel, maar voor de gemiddelde thuisgebruiker n.v.t.). Dus op je laptop zowel de kabel als de wifi gebruiken, dat is niet mogelijk.

Ik ga er van uit dat je tablet geen ethernet kabel heeft dus dat het eerste voorbeeld van toepassing is. Mocht je tablet wel een ethernetkabel aansluiting hebben, zal het net zoals een laptop werken. Zodra je de kabel aansluit, wordt de wifi overruled en kan je de wifi weer gebruiken als je de ehternet kabel er uit haalt.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding