Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt het voor Google vindbaarhuid uit als een Nederlandse website een .com-extensie heeft?

Ik wil een Nederlandstalige website opzetten voor Nederlanders. Als ik een .com-extensie kies, gaat dit dan ten koste van mijn vindbaarheid of betrouwbaarheid van Google?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
385

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, niet voor Google, maar als Nederlander vind ik het wel raar als een Nederlandse site een .com is. Bol.nl moet het zijn in mijn ogen. Misschien ook iets om rekening mee te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha .eu en .int . Wat je waar voor hebt, daar heb ik het niet over. Ik heb het erover wat ik raar vind, dat is altijd iets subjectiefs, daar kan jij dus niks over zeggen, net zoals dat je niet kan zeggen dat iets niet leuk is als ik iets leuk vind. Nogmaals. Ik vind het raar als een Nederlands bedrijf een Nederlandse site bedoelt voor Nederlanders zich een .com aanmeet. .eu en .int vind ik zelfs lachwekkend. Alleen de Europese Unie/Europese hof e.d. misstaan niet met .eu in mijn ogen. Amerikaanse site/internationale site= .com (dus zeker geen .us)
De rest = .landdomein (.nl/.be/.de) Anders vind ik het raar, daar kan ik niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh en de .org voor niet commerciële internationale sites.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding