Waarom is google chrome opeens zo groot?

Sinds gisterenavond is google chrome opeens REUSACHTIG geworden. Wat vroeger 100% (van in- en uitzoomen) was, zou nu 67% zijn. Nou heb ik dus sommige (niet allemaal, natuurlijk een site die ik dagelijks gebruik hoort bij de site dat hier niet aan mee wilt doen en groot blijft) van de sites waar normaal gekregen door het uit te zoomen tot 67%, maar nou zit ik nog altijd met die zoekbalk bovenaan die schreeuwt om gezien te worden met zijn verschrikkelijk irritante grootte.

Ik heb alles geprobeerd, google chrome zelfs al eens opnieuw geïnstalleerd, instellingen gereset maar tevergeefs, niks werkt. Het kwam gisterenavond gewoon opeens, eerst was alles gewoon normaal: had verschillende tabbladen open staan, klikte er vaak nieuwe open, alles gewoon normaal. Toen had ik per ongeluk weg geklikt, maar moest ik nog iets zeggen tegen een chat vriendin van mij. Dus opende ik Google Chrome opnieuw. Boem. Ik had aan niks van instellingen gezeten. Niks. Nada.

Is dit een fout, wat is er gebeurd, of heeft Google Chrome gewoon een update gehad waardoor alles er verschrikkelijk uitvergroot uitziet? Ik vind dit enorm irritant, ik hoop echt dat iemand me kan helpen zodat ik minstens de zoekbalk een klein beetje kleiner kan maken. Anders mag Google Chrome mij vergeten, dan zoek ik wel een nieuwe browser. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik gebruik ook chrome, maar heb geen veranderingen.
SimonV
9 jaar geleden
Wat zou kunnen helpen:
1. Verlaat Chrome
2. Klik met rechtermuisknop op Chrome
3. Kies eigenschappen en voeg aan .....\Chrome.exe toe:
/high-dpi-support=1 /force-device-scale-factor=1 http://superuser.com/questions/803601/text-size-suddenly-got-bigger-on-all-sites-on-google-chrome
SimonV
9 jaar geleden
Andere mogelijke oplossing:
Ga via de adresbalk naar: chrome://flags
- Zoek de optie DirectWrite uitschakelen en klik op inschakelen
- Start Chrome opnieuw op http://tweakers.net/downloads/33281/google-chrome-370206294.html?mode=nested&niv=0&order=asc&page=1#reacties
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb beide dingen geprobeerd. Het tweede heeft niet geholpen, ik heb het twee keer geprobeerd, niet geholpen. Het eerste lukt me niet, het zegt dat het "Opgegeven doel ongeldig is" en ik moet controleren of de bestandsnaam en het pad wel juist is. Ik heb het geprobeerd toen Chrome uit stond, net zoals er staat, dus dat kan het probleem niet zijn..
Toch bedankt voor de hulp, ik blijf proberen of een van de twee misschien toch niet werken na wat reboots! Als iemand anders nog een idee heeft, altijd welkom, natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het eerste heeft toch geholpen! Opeens was het dan toch gelukt om de tekst toe te voegen, maar zag ik geen verschil. Kwam ik erachter, ik startte google chrome via het Windows 8 Start scherm in plaats van de snelkoppeling waarbij ik dus het tekstje heb toegevoegd, oeps, niet zo snugger.. Dus, heel erg bedankt voor de snelle hulp!
SimonV
9 jaar geleden
Graag gedaan!
Ik heb de oplossing als antwoord geplaatst, wellicht hebben meer mensen last van deze update.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En 'gewoon' Ctrl + 0 intoetsen helpt niet?

Het beste antwoord

Deze fout wordt veroorzaakt door een update van Chrome.

Wat kan helpen:
1. Verlaat Chrome
2. Klik met rechtermuisknop op de snelkoppeling van Chrome
3. Kies eigenschappen en voeg aan .....\Chrome.exe toe:
/high-dpi-support=1 /force-device-scale-factor=1
4. Start Chrome daarna via deze snelkoppeling op.
SimonV