Wat is het nut van YouTube om alle embed-codes voor filmpjes met 'auteursrecht' te verwijderen?

Het gebeurt steeds vaker dat ik een liedje goed vind en de videoclip ervan op mijn hyve wil plaatsen, maar dit onmogelijk wordt gemaakt omdat 'Insluiten op verzoek uitgeschakeld' is door YouTube, omdat er dus auteursrecht rust op de filmpjes. Waarom is dit nodig? Het geeft toch alleen maar reclame als mensen de filmpjes op hun FaceBook, MySpace, Hyve etc zetten? Bovendien kun je de filmpjes gewoon op youtube zelf bekijken, dus waarom zou het erbuiten dan niet mogen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

omdat ze het er zelf al moeilijk genoeg mee hebben