Hoe kan ik DNS instellen naar mijn server's Apache?

Ik heb een website en op mijn laptop heb ik een apache server draaien.
Hoe kan ik het zo instellen dat als ik naar een subdomein ga dat ik dan krijg de zien wat op mijn Apache server draait?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je "hosts" bestand aanpassen. Vervolgens een virtual host aanmaken in apache. Zie bronnen voor meer info.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij je natuurlijk wilt dat hij van buiten jouw laptop te bereiken is, moet je port 80 forwarden naar jouw apache server.

en in de dns van het domein een subdomein daarvan naar jouw IP adres laten resolven