Wat betekend Unable to relay for xxx@upcmail.nl?

Sinds deze week zijn wij over gestapt naar UPC. Echter als ik nu mail wil versturen dan krijg ik de volgende melding 550 5.7.1 Unable to relay for xxx@upcmail.nl. Mijn mail van mijn vorige provider komt ook nog gewoon via incredimail binnen. Ik heb 1 mailtje wel kunnen versturen maar daarna kreeg ik deze melding. Ik heb geprobeerd op internet het euvel te ontdekken maar ik kom er niet uit. Kan iemand mijn in Jip en Janneke taal/Nijntjes vertellen wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je uitgaande server verbiedt om je mail door te sturen, dat is een maatregel ter voorkoming van SPAM. Dus als je bijvoorbeeld buiten je UPC domein bent(via 3G o.i.d.) dan verbiedt de mailserver van UPC om je mail te versturen omdat het van 'buiten' komt. Echter zijn er maatregelen om toch te kunnen mailen buiten het domein van je provider, bijvoorbeeld door authenticatie op je uitgaande mailserver in te stellen. Zo weet de server dat jij een klant bent van UPC en zal je mail doorlaten. Omgekeerd geldt ook dan wanneer je een mailserver je hebt insteld buiten het UPC domein(waarschijnlijk staat in jouw mailprogramma nog je oude uitgaande mailserver ingesteld van je vorige provider, en gezien je bent overgestapt naar UPC moet je instellen dat jouw uitgaande server nu bijvoorbeeld smtp.upcmail.nl is geworden)

Bronnen:
http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/e-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100