Wat betekend Unable to relay for xxx@upcmail.nl?

Sinds deze week zijn wij over gestapt naar UPC. Echter als ik nu mail wil versturen dan krijg ik de volgende melding 550 5.7.1 Unable to relay for xxx@upcmail.nl. Mijn mail van mijn vorige provider komt ook nog gewoon via incredimail binnen. Ik heb 1 mailtje wel kunnen versturen maar daarna kreeg ik deze melding. Ik heb geprobeerd op internet het euvel te ontdekken maar ik kom er niet uit. Kan iemand mijn in Jip en Janneke taal/Nijntjes vertellen wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Je uitgaande server verbiedt om je mail door te sturen, dat is een maatregel ter voorkoming van SPAM. Dus als je bijvoorbeeld buiten je UPC domein bent(via 3G o.i.d.) dan verbiedt de mailserver van UPC om je mail te versturen omdat het van 'buiten' komt. Echter zijn er maatregelen om toch te kunnen mailen buiten het domein van je provider, bijvoorbeeld door authenticatie op je uitgaande mailserver in te stellen. Zo weet de server dat jij een klant bent van UPC en zal je mail doorlaten.

Omgekeerd geldt ook dan wanneer je een mailserver je hebt insteld buiten het UPC domein(waarschijnlijk staat in jouw mailprogramma nog je oude uitgaande mailserver ingesteld van je vorige provider, en gezien je bent overgestapt naar UPC moet je instellen dat jouw uitgaande server nu bijvoorbeeld smtp.upcmail.nl is geworden)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn instellingen staan goed dus daar ligt het ook niet aan, ik heb al 1 mail kunnen versturen daarna kreeg ik dus deze melding....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1 Kortom: De SMTP server (uitgaande mail) van UPC mag alleen door klanten van UPC worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben UPC klant, waarom mag ik dan eerst wel 1 mail versturen en vervolgens niet meer???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volg die stap voor stap uitleg in bron gewoon,... dan moet het werken.
Een relay is niet meer dan dat je van A naar B gaat via C, en C is niet de mailserver in het domein van je provider.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles staat precies zo als het moet staan volgens de link die je hebt gegeven J4ck1int3b0x
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb zelfs net mijn account verwijderd en opnieuw ingesteld...er is niets veranderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gebruik je als mail client? Outlook?