kan ik gewoon bij inkomende modem in huis meerdere computers aansluiten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

vaak is je modem ook meteen een router als er op de het modem 5 poortjes zitten is het al een router
anders zul je en losse router moeten kopen
tip: koop meteen een voor draadloos geschikte ook al ga je het niet gebruiken
hoef je later niet nog eens als een vriend/kennis een laptop meeneemt o.i.d
capthavoc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat ligt aan het type modem, als er een router bij ingebouwd is kan dit. Dit zie aan de achterkant er zitten dan UTP aansluitingspunten (normaal 4), Anders moet je er een router tussen zetten, deze kosten een paar tientjes en dan kun je er meerdere computers op aansluiten. daarnaast kun je ook een WIFI modem hebben dan kun je meerdere pc of laptops draadloos aansluiten. Moet je een router aanschaffen kies er dan een die ook wifi heeft.
Linksys heeft uitstekende modems, dus daar zou ik voor gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel, maar niet zonder een router aan te sluiten. Een router zorgt ervoor dat het signaal vanuit je modem wordt verdeeld naar de diverse computers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij asdl kun je volstaan met een splitter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar geloof ik niets van. De splitter splitst de telefoonlijn in een deel dat naar het ADSL modem gaat en een deel dat naar de telefoon gaat. Je kunt wel meerdere telefoons op het telefoondeel aansluiten (vertakken), maar je moet in ieder geval eerst een modem hebben voor het ADSL gedeelte. Vaak zullen ADSL modems ook een ingebouwde router hebben, maar dan spreek je in feite over een gecombineerd apparaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met alleen een splitter kun je net niets.
Als er meerdere computers aan elkaar gekoppeld worden onstaat er een netwerk. Dit kan op verschillende manieren gebeuren (sternetwerk, maasvormignetwerk, tokenring etc.)
Elk met zijn voor en nadelen t.o.v. snelheid betrouwbaarheid enz.
Maar bij de meeste modems vind je 4 x RJ45 en kun je op elke poort een computer (gekabeld) aansluiten.