Browser blokkeerd bepaalde websites wegens niet geldig certificaat, wat te doen?

Als ik mijn internet open kom ik normaal gesproken standaard op Google terecht, dit wordt geblokkeerd door Google Chrome browser. Ook kan ik niet op Youtube en nog wat sites, ik heb nog niet te veel geprobeerd.
Het certificaat wat telkens in beeld komt is van DO_NOT_TRUST_FiddlerRoot.
Via Mozilla Firefox kan ik wel gewoon op Google, via Internet Explorer weer niet.

Ik heb dringende hulp nodig dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, bij voorbaat dank.
(zie foto voor de melding die ik krijg wanneer ik de geblokkeerde websites wil bezoeken)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Kijk via Programma's en Features of 'Browser SafeGuard' is geïnstalleerd. De-installeer indien aanwezig.

Ga daarna via start > run -> mmc.exe

En check daar voor certificate root entries die de naam FiddlerRoot hebben, en verwijder die.

Check daarna de LAN instellingen in InternetExplorer of je verbinding omgeleid wordt
met een proxy. Tools -> Internet Options -> Tabblad Connection (sorry heb engelse iexplore)

Daarna zou het weer goed moeten zijn...

Toegevoegd na 2 minuten:
Tabblad Connection -> LAN Settings
Die velden moeten dus leeg zijn, Alleen 'automatic detect settings' moet aangevinkt zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Powergen
9 jaar geleden
Als dit je Chrome pas opent na een tijdje is hij hoogstwaarschijnlijk nog niet bijgewerkt. Ga met je muis rechtsboven en klik op die 3 streepjes > Over google Chrome. Als het goed is haalt ie nu ook meteen zijn update binnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja alleen de proxy instellingen hebben invloed op chrome.
Verwijder ook de browser geschiedenis uit chrome via instellingen in chrome.
check even of de datum en tijd van je computer goed staat.

Google Chrome werkt met beveiligingscertificaten, als de datum en tijd van je computer niet goed staan denkt de browser dat het certificaat is verlopen en "beschermt" hij je tegen phising.

Rechts onderin, met je 'rechtermuisknop', op de klok klikken:
Handmatig instellen:
klik op: Datum en tijd wijzigen
zet de datum en tijd goed en klik op OK
Start Chrome opnieuw op en probeer het nog eens.

Automatisch instellen:
klik: datum/tijd aanpassen
klik op: tabblad 'internettijd'
klik op: instellingen wijzigen
klik op: nu bijwerken
klik op: OK
en nog eens op: OK
De tijd wordt dan automatisch bijgewerkt naar de juiste tijd.

Start chrome opnieuw op.

Succes!