Hoe laat ik veilig een pakketje via marktplaats naar mij verzenden.

Ik heb via marktplaats een pakketje op het oog die naar mij verzonden kan worden.
Ik moet eerst betalen, hoe zorg ik dat ik zeker weet dat hij het pakketje ook daadwerkelijk verstuurd?

Toegevoegd na 18 seconden:
. --> ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
7.7K

Het beste antwoord

dat weet je nooit zeker maar vraag idd de gegevens van de verkoper en voer zijn naam in op google
als hij al vaker iets gedaan heeft wat niet klopte staat het meestal wel op internet
als het om een groot bedrag gaat zou ik er toch voor kiezen om het te gaan ophalen
ik zelf ben al meerdere malen de sigaar geweest dus ik laat niets meer opsturen maar ik ga het wel halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

dat weet je helaas niet zeker het gaat in de meeste gevallen goed een nekele keer ben je je geld kwijt je moet de mails goed bewaren dan kan je er iets mee mocht het zo zijn dat ze je pakketje niet versturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak altijd een kopie van de advertentie.
Zorg dat je gegevens van de verkoper hebt, zoals tel.nr. naam, adres enz.

De rest is op basis van vertrouwen. Je kunt op marktplaats zien hoe lang iemand actief is en of hij een veilige verkoper is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met paypal betaalt kun je een geld teruggave garantie afsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder 'Renbours' laten verzenden. Kost wat meer, maar daarmee ook meer zekerheid voor beide partijen..

Verstuurt u kostbare goederen? Dan is het fijn als u zeker weet dat uw pakket pas afgeleverd wordt als de ontvanger betaald heeft. Met Rembours Pakket heeft u die zekerheid. We reiken het pas uit nadat de geadresseerde het door u opgegeven bedrag betaald heeft. Dat doen we aan de deur. Makkelijk en efficiënt. U krijgt:
Eenvoudige afhandeling: We maken het geïnde bedrag (met inhouding van 1% provisie) aan u over
Handtekening voor ontvangst: We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst
Verzendbewijs: U ontvangt standaard een verzendbewijs
De ontvanger van een rembourszending dient deze met gepast geld te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als de verkoper met pay pall werkt,ben je veilig tot 200 euro. Anders is het een kwestie van vertrouwen. Heb op MP & E bay al vaak wat gekocht,is altijd goed gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vertrouwenskwestie. Ik vraag ook altijd alle gegevens van de verkopers. Die reageren daar vaak erg chagrijnig op. Ten onrechte natuurlijk, ik geef immers ook mijn gegevens en maak geld over naar een vreemde. Zo is het ook gebruik om te eisen dat eerst het geld wordt overgemaakt. Waarom? Je kunt als koper even goed eisen dat eerst het artikel ongeschonden aankomst.

Toegevoegd na 6 minuten:
aankomst = aankomt.
Overigens heb ik geen slechte ervaringen op Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een pakket verzendt tot 10 kg,dan krijg je altijd een bonnetje erbij met een barcode erop.
Laat de afzender jouw deze code doorgeven.
Door naar www.parcy.nl te gaan kun je dan al vanaf de verzending ,met een barcode jouw zending volgen.
Een eerlijke verkoper heeft niets te verbergen.
Ik heb al tig keren wat verkocht,en iemand die dat vraagt mag al mijn adres gegevens hebben met telefoonnr.
Ook vraag ik altijd een bevestigingsmail of het pakket goed is aangekomen.
Een klein beetje vertrouwen moet je hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verstuur zelf zeer regelmatig kleine en grote pakketten.
Omdat ik slechte ervaringen heb met TNT verstuur ik met DHL, ze zijn nog goedkoper ook. Je kunt na het krijgen van de gegevens van de aanbieder even chekken of er iets over de aanbieder bekent is. Gaat het om een bedrijf dan is het goed te weten dat er een KVK nummer is. Bewaar alle gegevens die je hebt en betaal via Paypal wanneer dit mogelijk is. Helemaal 100% zekerheid heb je helaas nooit. Wanneer je dat wilt zul je het moeten afhalen, dan kun je betalen wanneer het product je bevalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hiervoor een zogenaamde Escrow service inschakelen (PayDutch).

Daarbij komt het er in het kort op neer dat er een onafhankelijke derde betrokken wordt die toezicht houdt op de afwikkeling van de deal. Als er problemen ontstaan kun je via die service de transactie terug draaien en je geld terug krijgen (of product).

Je kan ook de Paypal service gebruiken welke via Marktplaats gepromoot werd, maar in dat geval raad ik je aan eerst even het filmpje van Tros Opgelicht te bekijken.

Je kan ook onder rembours laten verzenden, maar als er een steen in de doos zit heb je toch echt een probleem, zelfs als je de doos open maakt waarde postbode bij staat. Je hebt het pakket dan al geaceepteerd en dit wordt dan niet terug genomen.

Dus in mijn ogen is Escrow de allerbeste oplossing