Internetsnelheid hoe kan ik de eenheden vergelijken ?

Als ik de snelheid meet via UPC krijg ik:
Download 94,92 Mbps en Upload 18,08 Mbps
Als ik met het prog. Networx meet krijg ik :
Download 70 bytes/s en Upload 47 bytes/s

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik meet iedere keer met networx wat anders zie afbeelding

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik meet iedere keer met networx wat anders zie afbeelding

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik meet iedere keer met networx wat anders zie afbeelding

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
gvrox
9 jaar geleden
Krijg je die meetwaarde van networx op het moment dat je de snelheidstest van UPC draait ? Wat gebeurt er in networx als je bijvoorbeeld de test op http://speedtest.net draait ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik Upc draai nu krijg ik 94,81 Mbps DL
15,83 Mbps UL
gelijktijdig Networx
6,28 KB/s DL
3,21 KB/s UL
De link werkt op dit moment niet

Het beste antwoord

1 byte = 8 bits

Maar dit is een rare uitslag, UPC zegt dat je 11,87 megabyte/sec download haalt en 2,26 megabyte/sec upload.

Dat andere programmaatje geeft waardes in Bytes. (Ter vergelijking: 1.000.000 bytes = 1 megabyte)

Deze waarden liggen enorm ver uit elkaar. Ik vermoed dat de test van Networx een foutieve uitslag heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Dan heb je nog wel het verschil tussen mega en mebi (1 megabit = 1.000.000 (een miljoen) bits en 1 mebibit is 1024*1024 = 1.048.576 bits), wat nog een procentje of 4.8 uitmaakt als UPC z'n afkortingen verkeerd gekozen heeft, maar dan nog kan de meting van Networx niet kloppen.