In 1969 werd een netwerk voor het Amerikaanse Ministerie van Defensie opgesteld.

In 1983 werd, na jaren van aanpassingen, het internet zoals we het nu kennen een feit.

In 1991 werd internet bekend bij het grote publiek door HTML en WWW-project. Toen werd internet openbaar en kon iedereen met een computer en verbinding op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer het bestaat?

"Op 1 januari 1983 stapte ARPANET over van NCP naar TCP/IP als netwerkprotocol (waarbij IP staat voor Internet Protocol), en daarmee was de geboorte van het internet in zijn huidige technische vorm een feit."

Bestond toen dus wel al, maar werd pas écht ontdekt in 1991:
"In augustus 1991 publiceerden Tim Berners-Lee en Robert Cailliau het World Wide Web-project, nadat zij enige jaren hadden gewerkt aan HTTP en HTML. De eerste webpagina's verschenen bij CERN in Zwitserland, waar zij beiden werkten."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk te zeggen wanneer wij in Nederland internet kregen zoals we het nu kennen.
In 1991 was het voor het eerst beschikbaar voor wetenschappers en studenten, daarna is het sukje bij beetje gegroeid tot het internet zoals wij het nu kennen. Op onderstaande sites kun je alles leze over de geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zal vast wel ergens in de 80 jaren internet toegang zijn geweest voor beperkte groepen als universiteiten enzo

Ik weet nog wel dat world online van Nina Brink 1 van de eerst landelijke aanbieders was.
daarna kwam als snel Zonnet met gratis internet alleen de tikken betaalde je.
voor die tijd kon je via een BBS een emailadres krijgen en eventueel ook internet toegang.

maar daarvoor zal het er ook wel geweest zijn
ik meen dat HCC echt de eerste was
capthavoc
13 jaar geleden
Deze kwam ik vandaag toevallig tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1994 kregen consumenten toegang tot het internet. Kan me die dag nog als vandaag herinneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste commerciele internet provider, The World, in de VS, kwam in 1989 op de markt. Vanaf dat moment was een internetverbinding voor het publiek toegankelijk.
rose