Hoe weet je of iemand een mail beantwoord met een 'fake' Delivery Status Notification status?

Ik heb iemand een mail verstuurd en dan krijg ik tot drie keer toe een foutmelding terug als antwoord in naam van de afzender. Is er een manier om te checken of dit echt een foutmelding is of dat iemand het wil doen lijken?

9 jaar geleden
in: Internet
Antoni
9 jaar geleden
De afzender van een echte Delivery Status Notification is toch niet de geadresseerde, lijkt mij, maar het "systeem" (de provider, server of wat het dan ook moge zijn)? Dus aan het e-mailadres van de afzender van die Notification kan je toch zien of de Notification echt of fake is?
Annswers
9 jaar geleden
ja das het vreemde, de afzender van de Notification is namelijk gelijk aan de geadresseerde, aan wie ik de mail gestuurd heb.
Antoni
9 jaar geleden
Ja, dat begreep ik ook (of pas) toen ik je vraag en de toelichting opnieuw las. Dit is vreemd, dat klopt!
Antoni
9 jaar geleden
Een (telefoon)gesprek met de geadresseerde kan misschien duidelijkheid geven...
capthavoc
9 jaar geleden
Probeer eens een mail te sturen vanaf een adres dat hij niet herkent
In principe kan het echt wel even duren voordat een mail delivery terugkomt als hij zeg maar een wat minder algemeen adres gebruikt bv. Van we provider of een schoolemail dan is het vrij normaal bij een gmail of hotmail is het vrij verdacht
Annswers
9 jaar geleden
Goed punt Capthavoc!

Antwoorden (1)

Wanneer je deze melding direct na het versturen van je mail krijgt kun je ervan uit gaan dat hij echt is. Als deze pas na een uurtje ofzo komt is hij waarschijnlijk niet echt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Annswers
9 jaar geleden
De eerste keer was 1,5u later, de tweede keer 7 minuten later.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan ga ik er vanuit dat hij fake is. Kun je de mail delen met ons (kan via http://pastebin.com gewoon copy/paste).
liveisgreat
9 jaar geleden
dat is idd erg lang, al heb ik het ook al meegemaakt dat een foutmelding op zich liet wachten. wat staat erin? als de mailbox vol is, is dat nog iets anders dan als het mailadres niet klopt....
je kan ook altijd hulp vragen bij de organisatie van waaruit hij zijn mailadres opgemaakt heeft (bv. yahoo, hotmail...) om het probleem uit te leggen en te vragen of het kan dat een foutmelding zo lang duurt.
als de mailbox vol is, moet je de geadresseerde zelf op de hoogte brengen. maar zoals ik tussen de regels kan lezen, is er tussen u en de geadresseerde een situatie waarin gewoon even bellen niet evident is....