Hoe maak je een eigen gratis website en hoe kun je er zelf aan verdienen?

Ik heb een goed idee voor een eigen website. Ik heb het zelf niet erg breed, maar wil er toch graag één maken. Ik vind het erg jammer, om wanneer deze goed loopt, er zelf niks aan te kunnen verdienen.
Dus hoe krijg ik dat voor elkaar?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

En om ook nog het eerste deel van je vraag te beantwoorden ('hoe maak je een eigen gratis website'): dit is geheel afhankelijk van je idee. Gaat het om een weblog? Er zijn genoeg gratis aanbieders van weblogs, zoals: Wordpress, Blogger en Web-log, die allen zonder programmeerkennis gemakkelijk aan te maken en bij te houden zijn.

Verder zijn er voor het maken van "statische" websites ook genoeg gratis aanbieders waarbij je WYSIWYG (What You See is What You Get) een aantal pagina's in elkaar kunt draaien en online zetten.

Wil je echter een iets ingewikkeldere website, en heb je geen budget om het uit te besteden aan iemand anders? Dan verdient het aanbeveling om zelf het een en ander te leren over de "talen van het web," zoals HTML, CSS, JavaScript, PHP en MySQL. Daarna kun je hopelijk zelf aan de slag met het maken van je website. Er zijn veel gratis websites met uitleg voor beginners (tutorials). W3Schools is persoonlijk één van mijn favorieten.

Kortom, met iets meer uitleg over je idee kan ik je specifieker op weg helpen met de bouw van je website. Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bijvoorbeeld door advertenties neer te zetten kun je op een website geld verdienen. Google Adsense is daarvoor één van de bekendste advertentieprogramma's. Om er ècht wat aan te verdienen, heb je echter wel een redelijk groot aantal bezoekers nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft heel erg te maken met de soort site.

Als je iets wil verkopen komen reclames en goedkope sites slecht over bij het publiek. Bij een informatiesite kan een weblog prima en voor andere verhalen ook. Zelf raad ik Blogger/Blogspot aan. Erg veel mogelijkheden en ook qua lay-out. Daarnaast kan je er Adsense opdraaien. Ze hebben wel strenge eisen. Je kan dan beter gaan voor Testnet. Hier hebben ze verschillende soorten advertenties waarbij je betaald krijgt voor het aantal klikken of het aantal views of dingen die verkocht zijn. Op die manier kan je het beste aanpassen aan het soort publiek dat je krijgt.

Kijk ook even op de tweede link voor het aanpassen van je site zodat Google hem goed kan vinden en indexeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Via www.ewebsite.com kun je een eigen gratis website maken. Over enkele maanden volgt ook een NL versie.

Google Adsense is inderdaad een instrument. Maar denk bijvoorbeeld ook aan het toevoegen van een webshop module (je kunt dan producten verkopen). Je kunt ook expertise of content verkopen.

Traffic en terugkerende bezoekers is key. Zonder bereik is het lastig om vooral laatstgenoemde diensten aan te bieden. AdSense idem dito.

Zorg zo en zo voor constant geupdate content en google vriendelijke teksten, zodat je goed vindbaar blijft door Google (organic search).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat je weet hoe je een site maakt, dus... Wil je echt geld gaan verdienen met je site moet je advetenties (bijv. googleads) op je site zetten. Je zal er niet rijk door worden, daarom zal je een orginele site nodighebben die veel bezocht word. Ik denk dat je het best met googleads kan beginnen, omdat dat nog het minst moeite kost.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gebruik van Google Adsense zou ik alleen doen als je zelf niets verkoopt via je website. Een gratis website kun je bijvoorbeeld maken met Wordpress. Makkelijk in het gebruik en als je geld aan het verdienen bent ook uit te bereiden met betaalde modules.

Ga er echter als ondernemer wel vanuit dat investeringen voor de opbrengsten uit zullen gaan!!! En daarbij zijn je eigen uren ook een investering.