Kan ik mail overzetten naar nieuwe computer?

Mijn computer (Vista) is kapot gegaan, de harde schijf is nog wel oké. Ik heb nu een nieuwe computer (Windows 8) Ik maakte gebruik van Windows Mail. Is het mogelijk om mijn ontvangen en verzonden mail e.d. op mijn nieuwe computer over te zetten en zo ja, hoe moet ik dat dan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Log in op de website van je provider. Als daar alles weg is, kom je terug en gaan we uitleggen hoe je het van je HDD kan afhalen.

Antwoorden (3)

Mail wordt opgeslagen op een mail server (die is er altijd). Zodra je gebruik maakt van een dienst genaamd POP3, slaat hij het lokaal op. Maak je gebruik van IMAP, dan synchroniseert hij alles weer met de server.

Je zou kunnen proberen of je mail server IMAP ondersteunt (alle moderne ieg wel) - dan zou (als het goed is) je mail weer binnen moeten stromen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb ook een nieuwe computer windows 8.1. mijn provider is ziggo. die heb ik gewoon gehouden en op het blad mijn ziggo kun je al je mail doorsturen naar een outlook.com e-mailadres.
Gaat al 3 maanden heel goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stap 1: mails van harddisk halen.
stap 2: formaat achterhalen waar mails in werden opgeslagen in vista.
stap 3: formaat achterhalen waar mails in worden opgeslagen in je nieuwe mail-programma.
stap 4: tool zoeken dit het ene formaat kan converteren naar het andere.
stap 5: dat converteren ook uitvoeren.