Hoe zie ik of er nieuwe items op twitter zijn ?

Sinds kort eens rond gaan kijken op twitter, maar ik heb natuurlijk niet altijd www.twitter.com voor staan, (ik werk ook nog een beetje....) moet ik dan iedere keer de pagina verversen als ik wil kijken of er nieuwe berichten zijn of is er ook een andere mogelijkheid ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Ik heb de applicatie Echofon gedownload.
Deze werkt in ieder geval op Firefox, of er ook een IE-versie is weet ik niet.
Hoe dan ook, elke keer als er een nieuw bericht komt van iemand die je volgt, dan zie je onderin beeld heel kort even een pop-upje.
Komt dit terwijl je even koffie halen bent, dan zie je onder in beeld, naast het blauwe puntje van Echofon een getalletje, dat aangeeft hoeveel nieuwe berichten er zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, en als je dus ziet dat er nieuwe berichten zijn, dan klik je op de blauwe punt en dan komt er een schermpje in beeld met alle berichten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze hebben dus geen Internet Explorer plugin, alleen firefox.

http://echofon.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweetdeck is een Windows/Linux/Apple-applicatie die een overzicht geeft van al je ontvangen tweets en uiteraard ook een popup geeft op je scherm wanneer er een nieuw bericht is ontvangen. Voordeel van Tweetdeck is ook nog dat je al je contacten in kunt delen in groepen (zoals bijvoorbeeld BN-ers, Persoonlijk, Organisaties, etc). Zo houd je prima overzicht over al je inkomende tweets.

Daarnaast worden ook (als je wilt) al je instellingen op een centrale server bewaard, waardoor je ook in je telefoonapplicatie (bijv. iPhone) naadloos dezelfde instellingen hebt zonder extra werk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als op veel blogs, heeft ook Twitter een aantal zgn. RSS-feeds beschikbaar. Te herkennen aan het oranje icoontje of banner.

Wanneer je je abonneert op zo'n feed, krijg je in je feedreader (online bv Google Reader of offline FeedDemon bv) te zien wanneer er nieuwe berichten/tweets zijn.

Je kunt je met een feedreader ook abonneren op de feeds van veel nieuwssites (nu.nl, telegraaf.nl) zodat je continue kunt zien of er nieuwe berichten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd Twhirl... ik vnd het beter en leuker dan Tweetdeck en bvndien makkelijker. Tweetdeck is 'overgadgetized' en als je teveel tweets binnenkrijgt raakt de Twitter-API oververhit en krijg je bijna een uurlang geen tweets meer binnen. Daarom vindt ik Twhirl ideaal, je tweets komen binnen op het moment dat ze verzonden worden en je hoeft niet op twitter zelf te kijken.

www.twhirl.org