Mag ik gaan klagen als internetsnelheid ontzettend laag is dan aangegeven?

Ik heb een internetabonnement van Telfort ADSL 20Mbit. Doordat ze met Mbits werken moet je dit getal delen door 8 dan krijg je 2,5MB aan downloadsnelheid maximaal. Bij mij is dit niet het geval ik kan amper de 1MB per seconde halen. Mijn snelheid ligt tussen de 700 en 900 KB? Mag ik gaan klagen of is dit totaal nutteloos?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb precies hetzelfde bij Ziggo....en zoals mokummer al zegt, het heeft geen zin te klagen helaas... :-/

Antwoorden (5)

Je kan best klagen alleen ligt het hoogstwaarschijnlijk aan jou en niet een Telfort. Bij downloaden ben je ook afhankelijk van de seeders en ook aan je eigen apparatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo ligt het aan mij zij moeten er voor zorgen dat het internetverbinding snel genoeg is. Ik kan er verder niks aan doen. Het gaat niet om de seeders maar als ik wat download van de website van microsoft gaat dat bij mn ouders veel sneller dan thuis terwijl we hetzelfde internet provider hebben. Het zit er niets anders op dan bellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al ligt het aan Telfort dan geef ik je nog weinig kans op slagen.
Je kan zeker een klacht indienen daar veel providers de bandbreedte knijpen. Maar vaak heeft dat geen succes!! Eeen klacht bij bijvoorbeeld kassa of iets gelijks heeft vaak meer resultaat. Daar zijn ze wel gevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag klagen maar denk wel op je taalgebruik....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad waarschijnlijker dat het niet aan Telfort ligt.
Ik heb ook een Telfort 20mb abonnement.
Als ik OpenOffice download 150mb http://goo.gl/j6hA (bovenste optie) dan duurt dit 100 seconden.
hoe lang duurt dit bij jou?
Ook zijn er volgens mij nog steeds delen van Nederland waar Telfort max. 8mb kan leveren, ook al betaal je voor 20mb (dat kun je checken op de site van Telfort zelf, of je max 8 kunt krijgen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik download het bestand in ongeveer 166 seconden in vergelijking met jou is dat wel heel hoog. Ik zal eens op de website kijken van telfort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je downloadsnelheid dan zo laag is, heb je het vermoedelijk over torrents. Probeer dan eens furk.net voor 5 euro 70 gb downloads, dan gaat bijna alles net zo snel als die OpenOffice, ook je torrents.
Zolang ze in het systeem voorkomen, anders worden ze online voor je gedownload, zonder dat je dat verder hoeft mee te maken op je eigen PC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik download zowel normale bestanden via bijv. Microsoft als in nieuwsgroepen. Bij dat laatste heb ik een abonnement van 50Mbits. Wat ik je al zei ik haal er maximaal 700 á 900KB per seconde uit.
Klagen heeft geen zin. Dit staat op hun site :

Telfort internet Plus heeft een maximale downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een upload snelheid van 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. De maximale snelheid die je kunt behalen is afhankelijk van een aantal externe factoren. Deze factoren kunnen voor vertraging zorgen:

De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van je huis tot de wijkcentrale.
De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen je modem/router, je computer en het ISRA-punt.
Je hardware, zoals modem en computer. Verouderde apparatuur kan je snelheid omlaag halen.
Instellingen in je computer of netwerk.
De instellingen van het draadloos netwerk kunnen van invloed zijn op de maximaal haalbare snelheid.
Drukte op het internet, internationale bandbreedte en de capaciteit op het binnenlandse ADSL-netwerk.

Mocht je in de praktijk een lagere snelheid ervaren dan is dat dus niet altijd te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

Je kunt wel de postcode check doen om te kijken welke snelheden op jouw adres leverbaar zijn. Dan kun je in ieder geval zien of ze je niet een abonnement hebben aangesmeerd die ze niet kunnen leveren.
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html?_flowExecutionKey=_c6F2032F8-17A2-817F-2923-51365A21A661_kB922792F-4472-E832-B520-75F1679DD61F