Mag ik gaan klagen als internetsnelheid ontzettend laag is dan aangegeven?

Ik heb een internetabonnement van Telfort ADSL 20Mbit. Doordat ze met Mbits werken moet je dit getal delen door 8 dan krijg je 2,5MB aan downloadsnelheid maximaal. Bij mij is dit niet het geval ik kan amper de 1MB per seconde halen. Mijn snelheid ligt tussen de 700 en 900 KB? Mag ik gaan klagen of is dit totaal nutteloos?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan best klagen alleen ligt het hoogstwaarschijnlijk aan jou en niet een Telfort. Bij downloaden ben je ook afhankelijk van de seeders en ook aan je eigen apparatuur.

Je kan zeker een klacht indienen daar veel providers de bandbreedte knijpen. Maar vaak heeft dat geen succes!! Eeen klacht bij bijvoorbeeld kassa of iets gelijks heeft vaak meer resultaat. Daar zijn ze wel gevoelig voor.

Je mag klagen maar denk wel op je taalgebruik....

Het is inderdaad waarschijnlijker dat het niet aan Telfort ligt. Ik heb ook een Telfort 20mb abonnement. Als ik OpenOffice download 150mb http://goo.gl/j6hA (bovenste optie) dan duurt dit 100 seconden. hoe lang duurt dit bij jou? Ook zijn er volgens mij nog steeds delen van Nederland waar Telfort max. 8mb kan leveren, ook al betaal je voor 20mb (dat kun je checken op de site van Telfort zelf, of je max 8 kunt krijgen)

Klagen heeft geen zin. Dit staat op hun site : Telfort internet Plus heeft een maximale downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een upload snelheid van 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. De maximale snelheid die je kunt behalen is afhankelijk van een aantal externe factoren. Deze factoren kunnen voor vertraging zorgen: De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van je huis tot de wijkcentrale. De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen je modem/router, je computer en het ISRA-punt. Je hardware, zoals modem en computer. Verouderde apparatuur kan je snelheid omlaag halen. Instellingen in je computer of netwerk. De instellingen van het draadloos netwerk kunnen van invloed zijn op de maximaal haalbare snelheid. Drukte op het internet, internationale bandbreedte en de capaciteit op het binnenlandse ADSL-netwerk. Mocht je in de praktijk een lagere snelheid ervaren dan is dat dus niet altijd te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden. Je kunt wel de postcode check doen om te kijken welke snelheden op jouw adres leverbaar zijn. Dan kun je in ieder geval zien of ze je niet een abonnement hebben aangesmeerd die ze niet kunnen leveren. http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html?_flowExecutionKey=_c6F2032F8-17A2-817F-2923-51365A21A661_kB922792F-4472-E832-B520-75F1679DD61F

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100