Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn internet verbinding op één van de computer werkt niet, wat is er aan de hand?

Wij hebben twee laptops van het zelfde merk en type (gelijktijdig gekocht). Één is voor de studie van de kinderen de ander voor ons. Op de laatstgenoemde laptop is er een vlotte internetverbinding. Op die van de kinderen niet. Wel wordt deze opgestart en gaat vervolgens opzoek naar de gevraagde site. Echter duurt dit proces oneindig lang. Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
742
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het aantal oorzaken kan zo ontzettend groot zijn. heb je niet een iemand in je omgeving die hier wat mee kan, dat lijkt me praktischer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het zou kunnen dat de driver voor je internet kaart niet of niet goed geinstalleerd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Controleer of er geen virus op de computer is gekomen, dit kan het internet tergend langzaam maken. Het kan ook liggen aan wat voor programma's er zijn gedownload, als er een game of ander programmaatje op de pc staat, kan dat ook verschillen. Anders even aan een computerdeskundige vragen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is de ethernetkaart kapot. Controleer dit eens in apparaatbeheer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De lijst van mogelijke oorzaken is eindeloos maar ik zou om te beginnen denken aan het signaal... staat de laptop zonder internet verder van het draadloze accespoint?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding