Mijn internet verbinding op één van de computer werkt niet, wat is er aan de hand?

Wij hebben twee laptops van het zelfde merk en type (gelijktijdig gekocht). Één is voor de studie van de kinderen de ander voor ons. Op de laatstgenoemde laptop is er een vlotte internetverbinding. Op die van de kinderen niet. Wel wordt deze opgestart en gaat vervolgens opzoek naar de gevraagde site. Echter duurt dit proces oneindig lang. Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het aantal oorzaken kan zo ontzettend groot zijn. heb je niet een iemand in je omgeving die hier wat mee kan, dat lijkt me praktischer

Het beste antwoord

het zou kunnen dat de driver voor je internet kaart niet of niet goed geinstalleerd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Controleer of er geen virus op de computer is gekomen, dit kan het internet tergend langzaam maken. Het kan ook liggen aan wat voor programma's er zijn gedownload, als er een game of ander programmaatje op de pc staat, kan dat ook verschillen. Anders even aan een computerdeskundige vragen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is de ethernetkaart kapot. Controleer dit eens in apparaatbeheer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De lijst van mogelijke oorzaken is eindeloos maar ik zou om te beginnen denken aan het signaal... staat de laptop zonder internet verder van het draadloze accespoint?