Als je een ping hebt van 100ms, en je laadt een webpagina met 100 objecten/plaatjes. Duurt dan alleen 't wachten op de pings 10s?

(Dus afgezien van de downloadsnelheid zelf.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Licht toe.

Antwoorden (5)

Hoe meer pings hoe meer stations er tussen zitten, dus het is zaak het aantal pings zo laag mogelijk te houden. Bij de pings zie je bij de test rechts de tijd per ping.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus je moet het totaal van de pings bij elkaar optellen voor de vertaging. Daarnaast is de snelheid van de aanbieder belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 ping wilt niet zeggen dat er 1 station/server tussen zit.
Bij deze weet je dat ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik weet dat, begint met elke schakeling (dus vertraging) in je huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En voorts buiten de deur.
Een ping staat los van je downloadsnelheid, en dus het laden van je pagina. Een lage ping geeft alleen aan dat je snel verbonden bent met de site, waarna de download van bv de afbeeldingen kan beginnen. Afhankelijk van de grootte van de afbeeldingen (aantal mb dat je op gaat halen) kost dit dan een x tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiki zegt:Het is een veel voorkomende misvatting,dat ping gebruikt kan worde om de snelheid van een verbinding vast te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ping is totaal wat anders dan downloadsnelheid.
Hieronder staan de twee beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen het vinden van de server/website duurt 100ms. Je merkt er dus vrij weinig van in vergelijking met een server waarvan de ping 20ms is.

Ping wordt in principe gekoppeld aan de snelheid van je eigen netwerk. Daarbij kan een verbinding met meer nodes/servers de verbinding vertragen waarbij de ping dus ook weer groter wordt. Verder speelt het aantal hops (verschillende servers die tussen jou en het eindstation zitten) ook een rol.

Je kunt het aantal hops checken via traceroute of pathping naar bijv. www.nu.nl