hoe kan het dat me internet extreem traag is terwijl ik 25mb p/s heb?

Hallo,

Ik heb thuis internet van KPN, het gouden pakket.
Als ik op mijn telefoon of iPad zit heb ik geen problemen met internet.
Als ik op mijn computer zit, is mijn internet super traag. Het duurt een paar seconden als ik een pagina wil laten, als ik dan op de wifi druk, links onder bij instellingen laad de pagina ineens.
Ik heb een internettest gedaan en daar komt 25 mb p/s uit.
Ik heb een nieuwe computer, Asus met windows 8, daar ligt het denk ik niet aan, hoe kan dit?

Job

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens een andere browser. Google Chrome is wel goed.

Antwoorden (2)

Dit komt omdat je op wifi werkt. Het kan zijn dat je eigen router niet zo goed is en dus niet alle mb's kan doorsturen en omdat, als internetverbinding naar wifi wordt opgezet gaan er mb's verloren omdat, de wifi verder moet gaan en dus zwakker wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor het probleem dat je beschrijft is geen eenduidig antwoord te vinden. Zit je op draadloos of heb je een ethernet kabel? Indien wifi: hoe ver staat de pc van jouw wifi acces punt? Indien kabel: probeer een andere kabel.
Zijn er toolbars in je internet exploreer? Heb je in je wifi-router of pc instellingen veranderd zoals DNS, of een proxy ingesteld?
Werkt de pc vlot en is het enkel surfen of ook andere taken? Zoek een expert (vriend/kennis) die er voldoende van heeft want langs deze weg wordt een diagnose stellen een werk van lange adem.