Ja en Nee. Voor het gebruik van internet betaal je altijd via of een abonnement per maand (ADSL of Kabel). Sluit je hier een draadloze router/modem op aan dan kun je door je huis draadloos werken. Voor het gebruik hiervan betaal je niet.

Wil je echter bv op vakantie met je laptop gaan internetten en maakt gebruik van een dongel met GSM kaart; ja hier betaal je voor. Dit kan per abonnement maar ook prepaid.

Je zou met je laptop kunnen kijken over er ergens een onbeveiligd WiFi netwerk is waar je gebruik van kunt maken. Dan is het gratis, maar niet helemaal eerlijk. Tenzij er staat aangegeven dat je op basis van fair use hier gebruik van kunt maken.

Kortom; voor draadloos internet moet je hetzij direct dan wel indirect gewoon betalen.

Bedoel je echter het verzenden en ontvangen van gegeven van en naar je pc/laptop; nee, dit kost niks. Net zo min je betaald voor het signaal voor ontvangt van een radiosignaal. Bij deze laatste betaal je weer (zoals het vroeger hete) kijk en luister geld. Dus ook hier betaal je indirect de kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het wi-fi is is het gratis. Als je echter iets anders dan wi-fi doet, ik kom evne niet op de naam, moet je er wel voor betalen. Maar als het Wi-Fi is kun je er vanuitgaan dat het gratis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het buiten jouw eigen draadloos netwerkje gaat: FORS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt met 'draadloos internet' het gebruik maken van een draadloos netwerk in je huis, dan niet. Wel moet je (tenzij de provider je een router verschaft) eenmalig een router aanschaffen die draadloos netwerk mogelijk maakt. Voor de internetverbinding zelf je moet uiteraard betalen, maar dit heeft niets te maken met het draadloze netwerk.