Ik denk oneindig lang, want met de zesentwintig letters van het alfabet kun je oneindig veel combinaties maken. Dus gaan ze ook niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt niet oneindig veel combinaties maken met 26 letters. wel veel.
Dat gaat nog heel lang duren; het deel voor .com mag tot 63 karakters lang zijn en kan een letter, een cijfer of een - zijn. voor elke positie heb je dus 26+10+1 mogelijkheid, of de mogelijkheid dat er niks staat. 38 mogelijkheden dus. Er zijn 38 tot de macht 63 domeinen in het gTLD .com mogelijk, oftewel een getal dat begint met een 3 en gevolgd wordt door nog 99 andere cijfers. Het huidige aantal is ongeveer 91.500.000, dus er is nog een lange weg te gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien non leuk te weten dat als je .NET en .ORG ook meetelt, er ongeveer een googol mogelijkheden zijn. Google ontleent hier zijn naam aan, een 1 met honderd nullen heet een googol.