hoe kan je je wifi verbeteren op je mobiel?

Hoe kan ik mijn wifi sterkte vebeteren op mijn mobiel? Ik heb een Sony xperia Z.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je een sterkere router koopt dan moet je normaal betere internetverbinding hebben.

Het beste antwoord

Met je mobiel heb je geen invloed op de sterkte van het WiFi signaal; deze wordt namelijk door je (modem)router uitgezonden.
Wel zijn er dingen die je kan doen om dit signaal te verbeteren, of minder te hinderen:

- Vermijd objecten tussen de (modem)router en je mobiel, zoals elektronische apparatuur (met name draadloze telefoons, babyfoon, etc), (gewapend) beton, muren. (zie bron 1)

- Check op welke draadloze kanalen je buren zitten (zie bron 2) en zet het draadloze kanaal van jouw (modem)router op een andere.
(verschilt per (modem)router, google jouw (modem)router in combinatie met de woorden 'draadloos kanaal aanpassen' voor instructies)

- Zorg ervoor dat je modem(router) met betrouwbare kabels correct is aangesloten.

- Sluit een externe router aan op je modem(router); deze zijn vaak krachtiger dan de interne router van een modem. Schakel in dat geval wel de routerfunctie van het modem uit, zodat de signalen van beide routers niet gaan 'botsen'.
Houd er ook rekening mee dat een externe router een andere SSID en WPA zal hebben.

- Gebruik een range extender/ WiFi repeater. Deze versterkt het WiFi signaal niet zozeer, maar vergroot wel het bereik van je draadloze netwerk. (zie bron 3)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het signaal zelf zal je niet kunnen beïnvloeden met je telefoon zelf. Dit ligt aan de sterkte en de locatie van de router. Probeer de router ergens in het midden van je huis , op een plek waar het signaal goed weg kan, te plaatsen zodat je overal bereik hebt. Lukt dit niet, overweeg dan een nieuwe router aan te schaffen. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Vragen? Stel ze!