Kan ik mijn Sitecom WL-173 (WIFI router) als een WIFI repeater gebruiker?

d.m.v. een bepaalde configuratie?

zit te overwegen om gewoon een WIFI repeater te kopen, maar dacht, als ik die oude 54G router kan omtoveren tot een repeater ben ik ook klaar.. Ik wil hem in principe alleen gebruiken voor de mobiele telefoons op de 1ste etage want de laptops ontvangen de hoofdrouter verder prima!

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als repeater gaat niet. Een repeater pikt een draadloos signaal op, versterkt dat en stuurt het door. Dat kan een router niet. Wat je zou kunnen doen, is de oude router bedraad (aan je huidelige router) op de eerste verdieping neerzetten en hem daar z'n Wifi signaal laten verspreiden. Wel moet je dan de DHCP server in de sitecom uitzetten, anders wordt het een IP-puinhoop en werkt niets meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet de SSID ( naam) van de sitecom gelijk maken aan die van je hoofdrouter. Dat kan je instellen via de webinterface van de sitecom ( 192.168.1.1 of 192.168.2.1)
Gebruik meteen het programma inSSIDer om het gunstigste kanaal op te zoeken voor de sitecom. http://inssider.nl.softonic.com/