hoe krijg ik buiten mijn thuis netwerk internet via wifi bij windows 8?

Sinds enige tijd krijg ik net mijn laptop buiten huis geen verbinding meer net internet via wifi.
Het gekke is dat dit thuis wel gewoon lukt op ons eigen thuis wifi netwerk.
Het ligt ook niet aan de sterkte van de verbinding.

Nu bijvoorbeeld probeer ik bij iemand thuis in te loggen. naast de naam van dat netwerk staan gewoon 5 streepjes (dus goede connectie). Naam en wachtwoord ingevuld, deze kloppen.
Onder in beeld staat gewoon 5 streepjes (soms 4) en als ik er met mijn muis over beweeg staat er "internet toegang".
Als ik via instellingen en dan netwerken kijk staat er ook verbonden, maar wel een schildje met uitroepteken naast de 5 streepjes.
het lijkt dus goed, maar internet via alle verschillende browsers doet het niet.
Ditzelfde probleem had ik op mijn werk en in 2 hotels.

Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Windows 8 verbindt niet altijd goed met alle Wifi stations. Verbinding verwijderen, opnieuw toevoegen, wifi af en weer aan zetten (en dat een keer of 3-4) wil wel eens helpen. De versleuteling moet wel minimaal WPA zijn, want met de oude WEP standaard worden op nieuwe machines niet altijd meer ondersteund.

Als het een bedrijfslaptop is, zou er een proxy ingesteld kunnen staan die het normale internetverkeer blokkeert. Kan je wel de router en andere clients 'zien' in het wifi netwerk?