Hoe kan ik mijn wifi versterker goed instellen?

Ik heb een wifi versterker gekocht om mijn wifi signaal in mijn huis te versterken, maar ik doe wat fout. Ik weet alleen niet wat.

Wat ik heb gedaan:

De ethernet kabel die uit mijn router komt heb ik aangesloten op het ''wan-lan'' poort van mijn wifi versterker.

In de gebruiksaanwijzing staat dat het wachtwoord van mijn router gelijk zal zijn aan het wachtwoord van mijn wifi versterker. Als ik dat wachtwoord van mijn router invul op het signaal van de wifi versterker en op verbinden klik, staat er dat er een verificatie probleem is.. en dat ik het wachtwoord ''(ongewijzigd)'' opnieuw in moet voeren. Als ik dat opnieuw probeer krijg ik hetzelfde..

Weet iemand waar dit aan ligt, wat ik misschien fout heb gedaan. Laat het me alsjeblieft weten.

Dankjewel,

Toegevoegd na 18 uur:
Wat ik heb:

Router:
TP-LINK 300 Mbps
Model no. TL-WR841N

Versterker:
ENVIVO - ENV-1254 ( als je dit op google zoekt op afb. dan het eerste plaatje )
''Tot 300 Mbps''
''Werkt ook as Wi-Fi repeater, router en acces point'' ( -wat is een acces point ??)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor wifiversterker? Welke router? Op welke poort zit die ethernet kabel dan op je router? Allemaal dingetjes die belangrijk zijn om te vermelden.... ik kan hier niet naar raden....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon opschrijven wat je hebt gekocht is voldoende…. is het een Fritz?

Het beste antwoord

Dat wachtwoord is alleen gelijk indien je het netwerk draadloos(in bridged mode) uitbreidt. Jij hebt ervoor gekozen om het via de ethernet aansluiting van je router te doen(is geen WDS; zie bron), dat betekent dat je versterker een DHCP adres heeft gekregen van je router, je zult in deze configuratie nog zelf een password(voor je nieuwe wolk) op die versterker moeten instellen... maarja lees reactie... ik heb geen idee welke versterker dit is noch over welke router je het hebt....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal er wat foto's bij zetten..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik krijg er geen foto's bij ?? Als ik mijn vraag bewerk en ik foto's selecteer en de vraag ''bijwerk'' dan staan er geen foto's bij ??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon opschrijven wat je hebt gekocht is voldoende.... is het een Fritz?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je toevallig ook hoe en waar ik dat kan vinden met een TP-LINK router als ik in mijn browser al in mijn router ben??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
''dat betekent dat je versterker een DHCP adres heeft gekregen van je router, je zult in deze configuratie nog zelf een password(voor je nieuwe wolk) op die versterker moeten instellen…'' Als ik in mijn router zit via mijn browser (TP-LINK), onder welk kopje kan ik dat vinden en waar kan ik een password intypen ??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, ik heb ''enable bridging'' aan kunnen zetten maar wat betekend: SSID (to be bridged):
BSSID (to be bridged): WDS Mode:
Key type:
WEP Index:
Auth type: En hoe kan ik dat ergens vinden??
Misschien in de gebruiksaanwijzing van de versterker??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enable Bridging op de router moet je uitlaten, dat is wanneer je de router als bridge wilt instellen op een andere router..... Volg deze wizard exact zoals beschreven:
http://www.teknihall.be/uploads/media/P1217-WiFiRepeaterWizardv2_01.pdf

Andere antwoorden (1)

Normaal moet je geen kabel in de wifi versterker pluggen, je kan gewoon de wifi versterker in een stopcontact pluggen zonder ethernet kabel.

De wan poort wordt normaal enkel gebruikt om apparaten (bv een printer) die geen wifi functionaliteit heeft zo aan je draadloos netwerk te koppelen.